هاهاها..."گفت وسط زمین کجاست؟ گفت همینجا که من نشسته ام. گفت از کجا میدونی؟ گفت بیا متر کن!". خدا بود این مثال.
عزیزان این وب سایت وزارت کشور قراره محل رای دادن رو اعلام کنند اما هنوز ننوشته اند آدرس دقیق رو اعلام کنند. اگر منبع بهتری سراغ دارید لطفا به من هم بگید.
این گل سینه پرچم زدن به یقه کت توی آمریکا زمان بوش مد شد. بیشتر هم کار محافظه کارهاست که با کارهاشون هشت سال مملکت رو به فاک فنا دادند بعد با پشتکار پرچم میزدند به یقه شون و هرکس نمیزد انگار وطن پرست نبود. برام جالب بود که آقای احمدی نژاد هم پرچم زده بود.
آقای دکتر این همه نمودار نشون داد کاش دو کلمه هم از اختلاف قیمت نفت در زمان ایشون با دولتهای قبلی صحبت میکرد.
میگم طرفدارهای موسوی ای کاش هر از گاهی از پشت صحنه مناظره داد بزنند "موسوی! زنت!". حرفهاش خیلی خوب بود اما ای کاش کمی بیشتر از اون شور و حرارت ده دقیقه آخر رو در نحوه صحبت کردنش داشت.
من نگران مناظره موسوی و کروبی هستم. اینا میخوان به هم چی بگن که در عین حال رای مردم رو به رقیب اصلی منحرف نکنه؟
حالا گفتم اینم رو هم بگم که به نظر من احمدی نژاد بسیار بسیار خوب بلده طوری جواب بده که به نظر بیاد بسیار مستند داره حرف میزنه و راست میگه. اگر من هیچی نمیدونستم کاملا فکر میکردم احمدی نژاد داره مستند و مستدل حرف میزنه. با آدمی که راست نمیگه با کلی گویی نمیشه جواب داد. من ایران نیستم و جو اونجا رو نمیدونم اما فقط به عنوان یه بیننده ساده توی مناظره موسوی و احمدی نژاد, اقای موسوی داشت میباخت به جز ده دقیقه آخر. توی مناظره کروبی و احمدی نژاد به نظرم احمدی نژاد برنده بود.
حالا دو کلمه هم بی ربط به انتخابات:
کارتون UP رو رفتیم این هفته دیدیم. خدا بود. عالی بود. یعنی حتما اگر مثل من کارتون دوست دارید برید ببینید.
پی نوشت:
یه کامنتی توی وبلاگ ویولت خوندم بخشیش رو اینجا میارمبرام جالبه بدونم استراتژی مخالفان آقای احمدی نژاد در داخل ایران برای همچین نظری چیه:
.
راستی بيايد يکم منصف باشيم. يک سوال دارم: آقای خاتمی که خودش رو سردمداره آزادی بيان ميدونه، ۸ ساله پيش که ميخواست مجددن رئيس جمهور بشه هيچ مناظره ای برگذار کرد ؟ در حالی که آقای توکلی بارها ازش خواسته بود.آزادی اين نيست که رئيس جمهوره ما در مقابل سوال يک دختره دانشجو که: چرا حجاب اجباريه ؟
دستش رو ببره طره عمامه اش و بگه: اگه اجباری نباشه من هم بايد اين رو بردارم ! (فيلمش هست ميتونيد دانلود کنيد)آزادی سياسی يعنی اين که سردمداران حکومت رو دری هم در مقابل چشمان مردم بنشينند و اشکالات و دزدی گرگيهای هم رو رو کنن. کاری که در این ۳۰ سال سابقه نداشته. کجا دیده بدید کسی از یک روحانی بخواهد اموالش رو اعلام کنه و توضیح پولی که برای خرید خونه چند میلیاردیش خرج کرده از کجا اورده ؟ از حق امام و زکات و خمس مردم ؟
اين يعنی آزادی. آقای خاتمی فقط از کلمه آزادی استفاده کرد ولی آزادی واقعی رو ميتونيد توی اين انتخابات ببينيد. آری، اين است انتخاباتی که دولت نهم برگزار ميکند



Comments
انار جان، جو ایران بعد از مناظره ی موسوی- احمدی نژاد صد در صد به نفع موسوی بود. بعد از مناظره ی کروبی- احمدی نژاد، کمی پیچیده تره. جمعیت زیادی ریختن بیرون توی تهران و از کاندیداهای موسوی و کروبی که از کروبی حمایت کردن. دروغ های ا.ن به هرحال برای عده ی کثیری کاملا واضحه.
ولی منم معتقدم برنده ی مناظره بین قشر عامه (عامه از نظر دسترسی محدود به اطلاعات و کسایی که منبعشون تنها تلویزیون هست) احمدی نژاد بود.
ا.ن مناظره با موسوی رو به خاطر توهین و تهمت شخصی و به خصوص اون وسط کشیدن پای زنش، باخت. به هرحال اینکه اینطوری زن کسی رو توی جمع ضایع کنن خیلی با فرهنگ مردم عامه هم نمی خوره...ناموسی گفتن چیزی ! ولی کلا تاکتیکش رو توی مناظره با کروبی به امار و سند و مدرک تغییر داد. و همون آرامشی که موسوی داشت و عصبیت ا.ن، توی مناظره با کروبی برعکس شد متاسفانه...
شما فیس بوک نیستید راستی؟
بهاره | June 7, 2009 4:37 AM
یک نکته که من متوجه شدم این بود که از نکته ای که باعث باختش به موسوی شد درس گرفت و در مناظره با کروبی استفاده کرد. دیدید چند دفعه تکرار کرد که کروبی در روزنامه اش به زن احمدی نژاد توهین کرده؟
و گیر دادنش به ماجرای شهرام جزایری کاملا هوشمندانه بود.
یکی از تکنیکهای اینکه به نظر بیاد داری در بحث مستدل صحبت میکنی و راست میگی اینه که دائم عدد بپرونی. احمدی نژاد کاملا از این تکنییک استفاده میکنه و من متعجبم که در جناح رقیب چطور هیچ کس نتونسته از این تکنیک بهره برداری کنه. نه تنها آقای کروبی باید با عدد و رقم دروغهای آقای احمدی نژاد رو برملا میکرد بلکه خودش با چندتا عدد و رقم باید چهره مستند و مطلع به خودش میگرفت. فرصتی بود که سوخت.
من در فیس بوک هستم.
anar | June 7, 2009 4:44 AM
میدونی انار جون همه ی اینا قبول راستش شاید من خیلی عاشق فیزیکم این حرف رو میزنم ولی این به نظزم به همه چی میارزه ببین به این که این مشارکتیها اهل سازش با امریکا هستن هیچ شکی نیست حالا این دوره ی قبل دوره ی خاتمی با همین لبخند ها و سازش ها کاری کردن که اونا انقدر اومدن جلو که ما دوتا قرار داد امضا کردیم!!!میدونی چی بود؟یکی اینکه اونا هر لحظه خواستن بتونن از هرجای تاسیسات صنعتی ما بازدید کنن و اینکه شرکتها بازخرید بشن یعنی هر وسیله ای از این کارخانه جات و تاسیسات رو از کشور دیگه ای خریدیم باز کنیم و به خودشون تحویل بدیم این یعنی مرگ دولت ما
با همه ی این کارهای احمقانه ی احمدی نژاد و با همه ی گردن کلفتی و چرت و پرت گفتناش حد اقل حد اقل حد اقل همین گردن کلفتیش باعث شد که الان میگن بابا باشه هسته ای داشته باشین فقط بازم گیره کیک زرد هستنو این مسائل
واهمه ی من فقط از همینه که اگه اونا بیان رو کار دو دستی کشور رو تقدیم امریکایی ها میکنن
این یک /در رابطه با مناظرش با کروبی
به احمدی هر گیری میشه داد و تو هر چیز لنگ میزنه مام که عالم نیستیم خدا از سر تقصیرات همشون بگذره ولی دیدی کروبی چطور از بخور بخور هاش در رفت ؟تو ایران 100 میلیارد هزار تومن صرف تبلیغات کردن کم چیزیه؟؟؟؟اگر اینکا رو نکرده بود مثل همه ی جمله هاش که وسط حرف احمدی پرید وسط این یکی هم میپرید و میگفت نه من نکردم
تبسم | June 7, 2009 5:19 AM
چیزی که من توجهم جلب شد کروبی به نظر ادم رئیس جمهوری نمیاد حرفهاش اصلا محکم نیست شاید به خاطر سن زیادشه کلا طرز صحبت کردنش خیلی از کلمه ها واضح نیست یا وسط بحث سیاسی یهو میگه "نن جونه من رفته گوشت بخره میگه مادر گوشت گرون شده"
در کل مناظره ی موسوی و احمدی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی بهتر از کروبی و احمدی بود
تبسم | June 7, 2009 5:21 AM
راستی در مورده قیمت نفت
ببین انار جون نفت و بازار جهانیش از اون چیزاییه که فقط در اختیار و انحصار کشور ما نیست و خب خودت خیلی خوب از اوضاع این چند ساله ی جهان خبر داری
در ضمن واقعا من متاسفم یعنی ما انقدر نیرو کم داریم که کاندیدای ریاست جمهوریمون!!!!!!باید این 4 تا باشن! یعنی دیگه انتخاب بد و بدتر نیست انتخاب بدتر و بدترینه
تبسم | June 7, 2009 5:25 AM
راستی این پیشول ما حامله شده!(گربه ی مادم با نام پیشول) کلی هم بهش رسیدم کلی هم ضعیف شده
حالا میترسم اینا به دنیا اومدن این دوباره حامله شه در واقع به قول معروف تازه یاد گرفته حالا چه جوری جلشو بگیرم که دیگه حامله نشه
غافل میشی میبینی یکی اومده سراغش اینم که بازیگوش مداوم اینور اونوره! میگن میشه عقیمش کرد دلم نمیاد
قرص بدم بهش؟نه بابا میگن عوارض داره ولی منم توانایی نگه داری یه ایل گربه رو ندارم نهایت خودشو با 3 4 تا کوچولو نگه دارم
تبسم | June 7, 2009 5:43 AM
تبسم جان
اگر آمریکا الان در مقابل ایران نرمش به خرج میده به دلیل درایت سیاست خارجی آقای احمدی نژاد نیست. بلکه به دلیل حماقتهای سیاستهای خارجی آقای بوش است.
من متنفرم از این جمله ای که دارم تایپ میکنم اما محافظه کارهای آمریکا در حساب و کتابهاشون در خاورمیانه اشتباه کردند و اول به عراق (به جای ایران) حمله کردند و بعد توش موندند. من به عنوان یک ایرانی خوشحالم و هر روز هم خدا رو شکر میکنم که همچین اشتباهی کردند اما حماقت آقای بوش (از نظر منافع ملی آمریکا) اعتباری برای آقای احمدی نژاد کسب نمیکنه.
نفت و بازار جهانیش تا بخشی در اختیار ما هست چون ما عضو مهمی از اوپک هستیم که بزرگترین کارتل نفتی در دنیاست. اما از اون مهمتر اینه که ما با پول نفتمون چکار کردیم؟ چه سرمایه گذاری زیر ساختی انجام دادیم؟ وقتی ایشون از تولید ناخالص ملی صحبت میکنه آیا در آمد نفت درش منظور شده؟ چطوره که در زمان آقای موسوی با وجود جنگ نرخ تورم ده درصد بوده و در زمان ایشون با نفت بشکه ای 140 دلار شده 25%؟ تورم 25 درصد وحشتناکه. یعنی ارزش درآمد مردم به همین شدت داره سقوط میکنه. یعنی شمایی که الان با در آمدت یه مقداری قدرت خرید داری ظرف چهار سال هیچ کدوم از این چیزها رو نخواهی تونست بخری. هیچی.
من با حرفت در مورد آقای کروبی موافقم. ایشون اصلا حضور ذهن کافی برای مناظره نداشت و به نظر نمی آمد اطلاع کافی در مورد موضوعات داشته باشه. مناظره رو قطعا باخت در صورتی که بعد از دیدن مناظره با موسوی باید خیلی هم آماده میامد. در مقابل آقای احمدی نژاد کاملا از درسهای مناظره قبلی یاد گرفته بود و با برنامه وارد مناظره شد.
anar | June 7, 2009 5:53 AM
hey Anar
check it out pls . i 've just got that
http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=119431324552&h=yrKwj&u=tvlrB&ref=mf
sarA | June 7, 2009 6:16 AM
من می خواستم...همین حرفی که انار جون در مورد تغییر سیاست آمریکا زده رو بگم. در جواب تبسم....که اینا به خاطر روند احمدی نژاد نیست....
اوباما خودش باور داره...و تو قاهره هم گفت..قرار نیست..یه کشوری به کشور دیگه بگه به چی دسترسی داشته باشه یا نداشته باشه...
متاسفانه تو ایران این تلویزون انحصاری ..این باور به اکثریت خورونده که اینا توفیقات احمدی نژاده..!
..............................
اما در مورد جو کلی برات بگم..انار جون
ما هرشب میریم بیرون...طرفداری موسوی خیلی زیادن..پلیس دو شبه که میاد..کسی و دعوا نمی کنن اما خیابونا رو خلوت می کنن راه بسته نشه...
و ملت هر چی دلشون می خواد میگن...
طرفداری احمدی نژاد هم میان..اونا هم شعار میدن..
...............................................
اما در مورد کروبی....راستش...من صبحی تو شرکت جوش اوردم...توقع نداشتم...همکارام...به جای اینکه برن..تو عمق روی سطح بمونن...حتی یه ذره هم شک نکردن احمدی نژاد داره عوام فریبی می کنه
http://weblog.raminia.com/?p=2727
تنها چیزی که به چششون اومده بود..پول شهرام جزایری بود...
فقط همین!!!
احمدی نژاداز ضعف کروبی استفاده کرد...اگر این آمار ها رو واسه رضایی می خوند...می پیچوندش رضایی...
اما در هر صورت من خوشحالم...ته دلم خنک شد..وقتی کروبی بهش گفت...چه جوری که شما هر چی دلت می خواد به همه میگی...اما ما نمی تونیم...
.....
ضعف کروبی یه طرف..اما عوام فریبی احمدی ن ژاد..
باعث میشه.... من امتیاز منفی ازش کم کنم...
وبگم..کروبی با همه توانش خوب جلو اومد...
مریم | June 7, 2009 7:41 AM
من می خواستم...همین حرفی که انار جون در مورد تغییر سیاست آمریکا زده رو بگم. در جواب تبسم....که اینا به خاطر روند احمدی نژاد نیست....
اوباما خودش باور داره...و تو قاهره هم گفت..قرار نیست..یه کشوری به کشور دیگه بگه به چی دسترسی داشته باشه یا نداشته باشه...
متاسفانه تو ایران این تلویزون انحصاری ..این باور به اکثریت خورونده که اینا توفیقات احمدی نژاده..!
..............................
اما در مورد جو کلی برات بگم..انار جون
ما هرشب میریم بیرون...طرفداری موسوی خیلی زیادن..پلیس دو شبه که میاد..کسی و دعوا نمی کنن اما خیابونا رو خلوت می کنن راه بسته نشه...
و ملت هر چی دلشون می خواد میگن...
طرفداری احمدی نژاد هم میان..اونا هم شعار میدن..
...............................................
اما در مورد کروبی....راستش...من صبحی تو شرکت جوش اوردم...توقع نداشتم...همکارام...به جای اینکه برن..تو عمق روی سطح بمونن...حتی یه ذره هم شک نکردن احمدی نژاد داره عوام فریبی می کنه
http://weblog.raminia.com/?p=2727
تنها چیزی که به چششون اومده بود..پول شهرام جزایری بود...
فقط همین!!!
احمدی نژاداز ضعف کروبی استفاده کرد...اگر این آمار ها رو واسه رضایی می خوند...می پیچوندش رضایی...
اما در هر صورت من خوشحالم...ته دلم خنک شد..وقتی کروبی بهش گفت...چه جوری که شما هر چی دلت می خواد به همه میگی...اما ما نمی تونیم...
.....
ضعف کروبی یه طرف..اما عوام فریبی احمدی ن ژاد..
باعث میشه.... من امتیاز منفی ازش کم کنم...
وبگم..کروبی با همه توانش خوب جلو اومد...
مریم | June 7, 2009 7:42 AM
انار جون این طبیعت محض که زمان موسوی تورم کمتر بوده ایشون در زمان جنگ بودن همونطور که اشاره کردی در دوران جنگ و بعد از اون همیشه بخاطر کاهش فوق العاده ی روابط با دیگر کشور ها و کمتر شدن و بعضا نبودن معاملات با اونها نبود خرید و فروش های کلان در بازار کشور همیشه تورم کاهش پیدا میکنه
و بعد من که در جریان ریز کارهای این دولت و دولت قبلی نیستم و صاحب نظر هم در زمینه ی اقتصاد و سیسات نیستم واسه همین ترجیح میدم دخالت نکنم اینا رو هم به عنوان یه گپ و گفت و گو در حد اطلاعات شخصی گفتم و اینکه در زمینه ی مصرف در امد نفت هم همینطور کارهای زیر بنایی مثل صنایع فولاد که ما درش به خود کفایی رسیدیم خرج های کلانی رو شامل میشه و اینکه با این همه دروغ گویی و منجلاب درست کردن چه از سوی ایشون و چه از سوی مخالفینشون که همه میدونیم هیچ کس مبرای مطلق از خطا نیست و هر کس اشتباهاتی داره در کل در زمان ایشون سو استفاده از قدرت برای به قول خودمون بخور بخور ی کمتر بود هر چند که هیچ کس اقا ی کردان رو فراموش نمیکنه
فکر میکنم این طبیعیه که من به عنوان یه شخص کم سواد در این زمینه از مسائلی صحبت کنم که بنظرم حق ضایع شده هر چند که شاید در واقع اون شخصی که حقش ضایع شده خودش ادمهای زیادی رو از حقشون محروم کرده در کل در حد اطلاعاتم میگم که به عنوان مثال:
وقتی این اقا از زهرا رهنورد همسر موسوی در روبه روی ایشون گفت که این خانوم بدون مدرک دکترا وارد مقطع دکتری شده اقای موسوی در مقام دفاع فقط گذشته ی سربلند همسرشون رو گفت(که کسی منکر نشده بود)+اینکه گفت زن من مهم ترین زن روشنفکر جامعست! در صورتی که بجای این میتونست یک کلمه بگه نه اقا خانوم من کنکور داده
بعد همین مسئله که احمدی در مورده رهنورد حرف زده شد تیتر بزرگ همه ی محافل که آی چه کرده و مگه خبر نداره رهنورد کیه و ....و هیچ کس پاسخگوی اون سوال نشد
اونوقت اینکه در روزنامه ی اعتماد ملی به همسر این اقا که هیچ دستی در سیسات ندارن و حتی احمدی هم نخواسته که ایشون رو به منصبی بنشونه(بر خلاف موسوی)تجاوز به شخصیتش شد هیچ کس مدعی نشد و هیچ جا پخش نشد
2_وقتی احمدی در مورده عذر خواهی بلر صحبت کرد همه جا مثل بمب بین جوونای ما وفروم ها و سایت ها و وبلاگ های خبری پیچید که"باز هم دروغ گویی اقا ی احمدی نژاد" که ادعا کردن همچین چیزی غلطه و تو همین سایتی که سارا جان هم لینک دادن اون گوشه همین موضوع نوشته شده اون وقت وقتی اون سند منتشر شد(خواستی بگو برات میل کنم) و متن نامه با امضای اقا ی بلر کپی شد و پخش شد صدای هیچ کس در نیمد و حتی در همین سایت مذکور هم هیچ خبری در این زمینه نیست و انقدر مسکوت موند که من خودم هنوز متعجبم
و در ضمیمه ی همه ی اینا قویا" این که ناراحتی و بغض این چند روزه ی من از اینه که این دو دستگی رو بین جوونامون میبینم یا یه دسته موسوی میشه الهه ی خرد و احمدی مایه ی ننگ و ذلت و هیچ کاری نکرده و به هر قیمتی ادعامون رو ثابت میکنیم مداوم از این تیترهای جنجالی باز هم دروغ و حاشیه سازی و یا اینکه احمدی میشه پیامبر خدا و نماینده ی مردم مظلوم و مورد حمایت امام زمان و ..... ای بابا
انار جون اینو چون ضمیمه ی همه ی حرفهای این مکدتم در مورده انتخابات کردم اینجا هم میگم در کل یه ایتم هست که رو خیلی چیزا تاثیر میذاره و من متنففففففرم ازش در همه ی زمینه ها این که ادم احساس کنه به ذهنش نفوذ شده که الان در صد زیادی در ایران این وضع رو دارن و طرف انچنالن اتیشی که ادم با خودش فکر میکنه این عجب اعتقاد راسخی داره بعد دوتا جمله از کاندیدای مورده انتخابش نمیتونه بگه اینا درد داره انار درد داره
مگه همهی مشکلای ما انتخابات همهی زمینه های زندگی همینه بزرگ ترین ضعف یک انسان وتحت نفوذ بودنشه
تبسم | June 7, 2009 7:58 AM
مریم جان خوندم کامنتت رو و قبول دارم حرفت رو خودم هم به این موضوع فکر کردم که بخش زیادی در رابطه با عوض شدن رئیس جمهوری امریکا هم هست فقط مریم جان اینکه
1_ همین قضاوت زود هست که باعث میشه حتی کاری رو ناخواسته خلاف با خواستار های خودمون انجام بدیم قضاوت شما مبنی بر شبکه های ایران رو نمیتونم مورده بررسی قرار بدم خارج از کشور هستم و دست رسیم به شبکه های ایران از طریق اینترنت هست و بهسختی مناظره هارو هم فایلش رو دریافت میکنم
و
2_ من همه ی اینها رو قبول دارم مریم جان که به احتمال زیاد شبکه ی ملی به احمدی بیشتر بها میده و همچنین نهاد های وابسته به دولت ولی در کنارش با این اقا ی بوش هم میشد مذاکره کرد و میشد وارد عمل شد و در هر صورت عقب نشینی های ایران در اون دولت خیلی فاحش و بیش از اندازه بود و اینکه این دولت هم تند روی های خاص خودش رو داشت که شاید اگر همین روند های جهانی نبود الان بی نصیب از جنگ نبودبم با سیساست خارجی این اقا
****باز هم تاکید میکنم هر چیزی که در موردش بحث میشه باید همه ی جوانب در نظر گرفته بشه
من خودم رو مسئول میدونم اگر خواستم از کسی خوبی بگم از خوبی های دیگری هم بگم
اگر خواستم اشتباه کسی رو بگم اشتباهات دیگری رو هم بگم
الان در سایتهای حامی احمدی نزاد یک لینکه مربوط به کارای خوب موسوی نیست و بلعکس
دوباره این سایتی که بالا ازش گفتم حامی کرووبی یه نگاه کن تمامی لینکاش بر ضد احمدی نژاد
و من ناراحتیم ار نبود یک پایگاه جامع و درش نفوذ نشده! هست که خوب و بد همه رو گفته باشه
هیچ دولتی بدون اشتباه نبوده و هیچ دولتی بدون خاصیت
تبسم | June 7, 2009 8:09 AM
اقا 2 نکته دیگه:
1_ دیدین هاله ی نور رو تکذیب کرد؟؟؟بشخصه فیلمش رو دیدم
2_اقا یه چیز دیگه دیدین بعد از مناظره ی احمدی با موسوی همه جا پخش شد که ایا این عزت نفس دولت ماست و این عزیز بودنمونه که زیر نوشته ی خلیج عربی رئیس جمهورمون بنشینه
اینو آی کوبوندن جالب اینجاست که چیزی که در کروبی زننده بود همین بود که دقیقا این مشکلات عامی رو میگرفت دریغ از اینکه وقتی توضیح این اقا بر خلیج عربی اون مجمع ( که یه اقایی هم تو کامنتای ویولت که انار لینک داده توضیح داده بخونید):
****در مورد کامنت ۹۴ پست پیش که در مورد عبارت الدول الخلیج العربیه پرسیده بودند، در زبان عربی صفت بعد از مضاف الیه میاد و این برعکس فارسیه. مثلاً در فارسی می گیم “کتاب سبز علی“ ولی در عربی می گن “کتاب العلی الاخضر“
در عبارت مورد بحث هم “العربیه“ صفته و “ الخلیج“ مضاف الیه و ترجمه اش میشه “دولتهای عربی خلیج“ .
ضمناً همونطور که آقای احمدی نژاد گفتند، در زبان عربی “الخلیج“ مذکره و “الدول“ مؤنث و چون صفت “ العربیه“ مؤنث اومده قطعاً مربوط به خلیج نیست.
******
حالا خداییش این چقد پخش شد؟؟؟
تبسم | June 7, 2009 8:28 AM
راستی مریم جان موفقیت های ما در زمینه ی هسته ای به تنها در زمان اوباما نیست بیانیه ی بوش که گفت ما قصد بر اندازی ایران رو نداریم یادت هست در میان خاتمی هشت سال تاسيسات هسته ای ايران پلم بود
تبسم | June 7, 2009 8:38 AM
صدا و سیما زیر نظر دولت نیست که بخوایم بگیم این مناظره ها به خاطر احمدی نژاده!
ز | June 7, 2009 10:48 AM
آزادی سیاسی با آزادی فردی فرق داره و این اون چیزیه که ا.ن و طرفدارانشون دائم با هم قاطی میکنن.
آزادی فردی اون چیزیه که الان همه توی ایران دنبالش هستن و اگر اون نهادینه بشه آزادی سیاسی هم به دنبالش میاد.
آزادی سیاسی این دولت رو هم که الان داریم بعد از چهارسال دم انتخابات تازه کوتاه و بریده بریده میبینیم.
آزادی سیاسی باید روند مستمر داشته باشه،با داشتن رسانه های مستقل و حق انتقاد.
زمان خاتمی هم روزنامه های حامی خاتمی بود که توقیف میشد نه روزنامه های محافظه کار. همینا دیگه
فاطمه | June 7, 2009 11:00 AM
هه هه از کی تا حالا خلیج مذکر شده؟؟؟
والا اون موقع که ما تو کنکور 90% عربی زدیم، غیر جاندار ها مونث محسوب می شدن
نکنه دارین دنبال تای تانیث می گردین در "الخلیج"؟!!
صبا | June 7, 2009 2:06 PM
صبا جان اون جمع غیر عاقل که حکم مفرد مونث رو داره
و خلیج مفرد هست
از اسامی مفرد بدون ه تانیث فقط اونهایی مونث هستند که بهشون به اصطلاح مونث مجازی میگن مثل شمس
خلیج جزو این دسته نیست
تبسم | June 7, 2009 2:37 PM
من با این پی نوشتی که اضافه کردید اصلا موافق نیستم.
مقایسه ی خاتمی و ا.ن زیادی از اون مقایسه هاست. نه برای اینکه خاتمی خدا بود و نباید مقایسه کرد. نه.
برای اینکه کمی واقع بین باشیم.
مردمی که خاتمی رو محکوم می کنن، کسایی ان که حاضر نیستن کوچک ترین نکات مثبتش هم ببینن. بعد همین ها پای ا.ن که وسط می یاد با این همه گندکاری که کرده و دروغ های توی روز روشن و عوام فریبی های تهوع آور، منطقی می شن و نکات مثبت و منفی جدا می کنن !
این مناظره ها هم اگر داره انجام می شه، خیر سر ا.ن نیست. فشار همه ی کاندیداها و جو تغییر کرده هست که این رو باعث شده. دفاع نمی کنم از خاتمی که جای دفاع زیاد داره و انتقاد هم بهش زیاد وارده ! ولی خاتمی کسی نبود که از مناظره بترسه.
بیخودی ادعای رو که خود ا.ن هم نداره بهش نسبت ندیم.
خوشبختم و من هم توی فیس بوک هستم ! :D الان نمی شه که پیدا کرد شما رو به هرحال...اسم شما رو نمی دونیم ما...
بهاره | June 7, 2009 4:50 PM
تبسم جان
من حرفهای تو رو قبول دارم که وقت انتخابات تبلیغات بیشتر به تخریب تبدیل میشه تا ارائه برنامه مدون. این مشکل فقط مخصوص ایران هم نیست.
من خیلی ممنون میشم اگر اون نامه رو که میگی جایی لینگ بدی که من و بقیه خواننده ها هم بریم ببینیم.
در مورد آقای احمدی نژاد من به عنوان یک ایرانی خارج از کشور بهش رای نمیدم. دلایلم هم از نگاه خودمه. من تفاوت وضع ایران رو قبل و بعد از انتخاب ایشون در جایگاه جهانی دیده ام. زمانی که ما دانشگاه بودیم و مناظره بود و بحث عراق و افغانستان مطرح میشد و هنوز ایشون انتخاب نشده بود وقتی سئوال مطرح شد "که پس ایران چی؟" جواب بود که "ایران انتخابات داره و رئیس جمهورش رو مردمش انتخاب میکنند" و با همین جمله بحث در موردش ختم میشد. اما بعد از انتخاب ایشون باید بیایی که ما روزی چقدر باید توضیح بدیم که بابا ایران قصد نداره اسرائیل رو با خاک یکسان کنه. ایشون یه حرفی میزنه بیشتر مصرف داخلی داره. ایران همون ایران زمان خاتمیه. نه ما پسرامون رو تربیت نمیکنیم برن جهاد. توی همین چهار ساله دو بار اف بی آی اومده در خونه من پرس و جو که چک کنند ببنند چکار میکنم فقط چون پاسپورت ایرانی دارم. من واقعا اعتقاد دارم که بی تجربگی ها و ندانم کاریهای این آقا در سیاست خارجی بزرگترین خدمت رو به اسرائیل و محافظه کاران آمریکایی کرد و اگر کشور امروز درگیر جنگ نیست فقط به دلیل اینه که اشتباه محاسباتی کردند. جوری که نظرات ایشون در مورد هلوکاست تمام اتحادیه اروپا و آمریکا رو در مقابل ایران متحد کرد اسرائیل با هیچ توجیهی نمیتونست خودش این اتحاد رو ایجاد کنه.
فکر کردند میان راحت عراق رو میگیرند و بعد هم ایران رو میزنند. شانس آوردیم که اشتباه کردند. اما من به شخصه حاضر نیستم این ریسک رو بکنم که دوباره این آقا بره جایی و چیزی بگه که کیان ارضی مماکت به این شدت تحدید بشه و بعد مردم دوباره از ترس آمریکا و نه به خاطر اعتقاد به لیاقت ایشون (همون چیزی که در مجلس اتفاق افتاد) به اینا رای بدن و وطن پرستی مردم بشه حافظ منافع یه عده که از کیان وطن برای پبشبرد ایدئولوژی شخصی سو استفاده میکنند.
این دلایل اصلی منه چون من خارج از کشور هستم و دلایل اقتصادی اونقدر مستفیم در دیدم نیست. اما تورم 25 درصد و نرخ بیکاری 40 درصد به نظرم خیلی مهمتر میاد تا اصرار به ایجاد نیروگاه هسته ای به این قیمت سنگین برای مملکت. مگر غیر از اینه که این نیروگاه رو هم برای همین مملکت و همین مردم میخواهیم؟
anar | June 7, 2009 6:20 PM
I saw UP just tonight on a big screen, great but not a 9 as it was stating on imdb, 7-8 maybe...
Pixar is far better in short animations still...
آلبالبالو | June 7, 2009 9:26 PM
تبسم جان....
من دقیقا نمی دونم...بابت این انرژی هسته ای ما چقدر هزینه کردیم....چه چیز هایی از دست دادیم و چه چیزی به دست اوردیم....
ولی یه چیزی و عقل می گه..برای رسیدن به این مرحله حتما هزینه بالای شده.....
من می خوام بدونم..لازم بود تو 4 سال قله رو فتح کنیم..بشیم جزو چند کشور اول تو دنیا؟...واقعا لازم بود؟...نمی شد همین رویه طولانی تر بشه...
و یه سری از این هزینه ها صرف این تهران لعتنی بشه
که تو دود دم اش..ترافیک اش داریم خفه میشیم؟...
حالا اگه 10 سال دیگه به این مرحله ای که رسیدیم می رسیدم چی مشد؟....
به جاش سیستم جاده های کشور درست میشد..اینقد
تصادف و کشته نده...
برات ردیف کنم...زیادن...هرچی جای خودش....
من اصلا به این مرحله از انرژی هسته ای ایران که هست افتخار نمی کنم...
چون خواسته هایی با الویت بالاتر دارم...که تو حرکات های افراطی احمدی نژاد گم شدن...
مریم | June 8, 2009 1:28 AM
تبسم جان
اون کلمه دول عربی خلیج بود. حق با توئه. ولی میشه بگی فارسش کجا رفت؟
ترنم | June 8, 2009 3:11 AM
ترنم جان منم نمیدونم حلا داشتم فکر میکردم شاید منظورشون همون دولتهای عربی خلیج های خودشون هست که خب زیاد دارن فکر نکنم منظور خلیج فارس ما بوده چون اون که یه دونه بیشتر نیست
بعد میدونی کلا خیلی چیزا عوض میشه چند وقت پیش اینجا گفتن یه اقا ی پلیس قران رو پاره کرده مسلمونا ریختن مرکز شهر رو با خاک یکسان کردن حالا که یه ماه گذشته اون پلیس خودشو به در و دیوار میزنه که بگه اون قران نبوده و یه برگه ی پاره شده بوده و من نمیدونستم اون چیه
کلا اینو گفتم که بگم نمیشه رو مسائلی که اطلاعات دقیق نداریم ریز شد و بر اساس اون قضاوت کرد چون صد در صد به بیراهه میره بهتره یه جمع بندی باشه حالا هر کی از دید خودش
یعنی مثلا نباید جا بخوریم اگه یکی پس فردا بگه نه دقیقا اونا منظورشون خلیج فارس بوده !
تبسم | June 8, 2009 5:34 AM
انار جون کدوم لینک رو میخوای؟این نامه ی بلر هست
http://www.armandaily.com/News-658301.html
هرچند که بعضی ها واقعا انتظار داشتن تو این نامه بلر اظهار غلط کردن (ببخشید)کرده باشه ولی خب خوب میدونیم که سیاست ادبیات دیگه ای داره
اره انار جون من با حرفات موافقم هرچند که اینجا عاشق احمدی نژاد هستن!!!! چند بار هم پرسیدم که چرا؟در کل اینکه اینا عاشق ایران و ایرانی هستن بخاطر ضد امریکایی بودنشون ولی چون جزو اتحادیه ی اروپا هستن کاری از دستشون برنمیاد و گرنه انصافا ادم های خوبی هستن و اولین کشورایی بودن که به همین غزه کشتی دارویی فرستادن
اره هلوکاست داستانی شد واسه خودش اولین سخنرانی ای که ازش شنیدم 22 بهمن اولین سال ریاستش بود یادم نمیره وقتی سخنرانی میکرد در مورد اسرائیل من هر هر خندیدم تازگیا بهتر حرف میزنه
مریم جان راستش من اولین کامنتم هم گفتم شاید چون من خودم خیلی علاقه مند هستم انقدر این مسئله برام مهم جلوه کرد ولی با یه نگاه کردن به پیشرفتهای امروز دنیا+تداعی شدن این اسم لعنتی جهان سوم راستش اگر همین ها هم نباشه ما به جرات پشیزی هم نیستیم
در مورده هزینه ها هم حرفت رو قبول دارم راستش من از یه چیز دیگه شاکیم
اصلا این هسته ای این صنایع فولاد تهش اینه که مال خودمونه این کمک های هنگفت به لبنان و فلسطین و ....چیه؟؟؟ ذره ای مخالف با این قضیه نیستم من هم پا به پای این فیلم های جنگ غزه گریه کردم ولی مگه ما بدبختی نداریم؟؟؟؟کجای اسلام گفته بچه های 8 ساله ی ما توی روستا از نبود به بخاری صورتای مثل فرشتشون نابود بشه بعد ما ملیون ملیون بدیم به اینو اون باشه خوبه عالیه ولی به اعتدال
اگر دل دیدنش رو داری بگو لینک این روستایی که میگم رو بهت بدم عکساش تو خبرگذاری فارس هست
تبسم | June 8, 2009 5:52 AM
این هم یک کامنت در رابطه با شبهاتی که در ترجمه ی متن اون نامه هست:
"to avoid further repetition در اصطلاح دیپلماتیک یعنی جلوگیری از تکرار مجدد و در اصطلاح عرف جامعه یعنی دیگر تکرار نخواهد شد و به لفظ خودمانی غلط کردم دفعه آخرم بود شما اگر طرز برخورد آبدارپی سفارت با شاهان قدیم ایران را در تاریخ مرور کنید به عظمت این جمله ذلیلانه یک استعمار گر بیشتر پی خواهید برد بیائید خودباوری را باور کنیم !"
تبسم | June 8, 2009 6:00 AM
انار جون من کلی معذرت میخوام اون کامنت پیشولمون رو فقط در جهت مشورت ازت پرسیدم اینجا خیلی اضافس لطفا وقت داشتی پاکش کن +همین کامنت.
فقط برای حفظ جو بلاگ خودت میگم
تبسم | June 8, 2009 6:06 AM
× تاریخ میگه هر وقت یه همچین بلوشویی پیش میاد حتما اون پشت مشت ها خبری هستش که ملت نباید بفهمن
aidin | June 8, 2009 7:27 AM
بنی آدم از ابلهان بدترند/ اگر که به محمود روی آورند/چه عضوی توانسته در روزگار/بریند به کشور چنین آشکار/دم انتخابات ز الطاف یار/حقوق رفته بالا,چقدر؟صد هزار/معلم شده تاج سر, صد عجب/جواهر شده کارگر صد عجب/برای رضای خداوندگار/سفر های دولت شده بی شمار/گمان کرده اند مردم ما خرند/که با سیب زمینی رای می خرند
lovely | June 8, 2009 9:10 AM
"حتما اون پشت مشت ها خبری هستش که ملت نباید بفهمن"
منم بشدت قبول دارم که ما خیلی چیزا رو نمیدونیم و بهمون اشتباه رسوندن واسه همین خیلی رو اتفاقات افتاده بحث نمیکنم انگار که ادم سر کار باشه...
تبسم | June 8, 2009 3:56 PM
تبسم جان جو وبلاگ خوبه و اگه اجازه بدی کامنتت رو هم پاک نکنم. اگر جواب ندادم فقط واسه اینکه راهی به ذهنم نرسید وگرنه گربه و تمام موضوعات مرتبط بهش همیشه در این وبلاگ جای مخصوص داره:)
anar | June 8, 2009 4:10 PM
رفقا اینجا رو http://www.ahmadinejad.ir/
این یکی از کامنتای کنار صفحه بود:
Nicolas..... .... tra...@yahoo.com
Youre one of the most stupid president ever ! Im sure about half of the comments posted of this blog are just totally fake and used as propaganda.
Jack Meyhoffer kin...@yahoo.com
I hope someone puts a bullet in your head very soon.
!!!
تبسم | June 8, 2009 4:35 PM
به تبسم:
1- متن نامه سفارت انگلیس و البته نه تونی بلر رو که شما هم لینک داده بودید، چند بار خوانده ام. انگلیسی خودم رو کمتر از شما نمیدونم و بنابرین میگم، معنایی که از متن این نامه دریافت کردم اینه "هرچه سریعتر ترتیبی داده بشه که ملوانان انگلیسی آزاد شوند و قضیه حل و فصل شود" این بیشتر یک معنای شماتت بار داره تا لحن عذرخواهی.
2- در مورد چاپ عکس زن آقای احمدی نژاد، از شما که اهل اینترنت هستید، بعید بود که به این راحتی این ادعاها رو باور کنید و بدون چک کردن اینجا هم بیان کنید. اون عکس و البته مقاله مربوطه در ضمیمه روزانه روزنامه اعتماد و نه اعتماد ملی چاپ شده که مسوولش (روزنامه اعتماد رو میگم) کروبی نیست. در ضمن در اون مقاله، عکس زن احمدی نژاد رو به همراه همسران سه کاندیدای دیگر و از جمله زن رضایی چاپ کرده و در مورد نقش همسر رئیس جمهور بعدی در فضای سیاسی ایران بحث کرده، همین. نه توهینی به شخصیت کسی شده و نه ربطی به دخالت داشتن یا نداشتن اونها درسیاست داشته.
در ضمن این لینک رو در مورد دولت فامیلی نهم ببینید:
http://1.bp.blogspot.com/_ZlXwrfJqGdA/SivsAzUUbwI/AAAAAAAABXo/InWCJCvwHtc/s1600-h/ahamainejad.famili.jpg
3- در ضمن مطالب دیگه ای هم در مورد سیاست ایران درباره انرژی هسته ای و مذاکرات و اینها هم داشتم که بنظرم آمد چون اینجا وبلاگ انارجان هست، ممکنه از نظر انار مطرح کردن اونها خوب نباشد، اگر شما خودتون وبلاگ داشتید، اونجا مطرح میکردم.
4- اون تابلوهه هم اگه "خلیج ع.ر.ب.ی" نباشه، خلیج فارس هم نیست. دول عربی خلیج است، عذر بدتر از گناه آقای احمدی نژاد که متاسفانه بی پاسخ موند.
به آیدین:
بله، ممکنه که پشت این بلبشو خبری باشه، ولی خیلی امیدوار نباشیم که ممکنه این بلبشو ایران رو بهشت کند، بنابرین بریم و رأیمون رو بدیم. حتی اگه 1% بعدش اوضاع بهتر بشه و 1% به نفع کشور باشه، باید رأی داد.
انار جان باز هم اگر فکر میکنی که این حرفها اونور خط قرمز وبلاگت هست، پاکش کن. چون تبسم خودش وبلاگ نداشت، اینجا گفتم وگرنه توی وبلاگ خودش کامنت میگذاشتم.
جام طلا | June 8, 2009 4:40 PM
ممنونم انار جون
تو این دوره زمونه یه گربه رو نمیشه کنترل اخلاقی کرد بعد میگن چرا جوونای مرم منحرف میشن!:دی
تبسم | June 8, 2009 4:45 PM
در مورد پی نوشت انار جان:
این نظر من:
اکثر مردم میدوننند که رفسنجانی و خانواده اش از راه در مسند قدرت بودن به ثروت هنگفتی رسیده اند. اکثر مردم جریان سوءاستفاده های آقای کروبی و خانمشون رو در زمانی که ریاست بنیاد شهید رو داشتند، میدونند. همچنین سوءاستفاده های کرباسچی رو. اما همین مردم فرق دو نفر که یکی فقط ریخت و پاش کرده و خورده و برده با کسی که هم خورده و هم برای مردم کار کرده رو میدونند و فکر میکنم از نظر منطقی هم اگر بخواهیم بین بد و بدتر انتخاب کنیم، انتخاب باید کسی باشه که 50% رو میخوره و با 50% بقیه اش برای کشور کار میکنه، نه کسی که 100% رو میخوره و حیف و میل میکنه و باهاش نیروهای امنیتی طرفدار خودش رو تغذیه میکنه. اگر هم بنا باشه که این فساد در جامعه از بین بره تنها راه مقابله با اون گردش آزاد اطلاعات و رسانه های آزاد و دموکراسی است و از این نظر قطعا راهی که در زمان آقای خاتمی در پیش گرفته شده بود، بهتر میتونست به این هدف بینجامد تا دولت امنیتی نهم که مخالف گردش آزاد اطلاعات و دمکراسی است و فقط رئیس جمهور حق و قدرت داره هر چی رو که دوست داره و به نفعش هست بگه و روزنامه ها و افراد عادی دیگه جرأت ندارند در این مورد مطلبی رو بگویند (رجوع شود به مطالب آقای پالیزدار که عین صحبتهای رئیس جمهور بود ولی ایشون سر از زندان درآورد با اون وضع)، به این نمیگن آزادی. آزادی بیان یکطرفه که فقط برای بعضیها باشد اتفاقا به دیکتاتوری بیشتر منجر میشه و متاسفانه کسانی که بینش سیاسی عمیقی ندارند و افتخار میکنند که سیاسی نیستند، در دام اینگونه تبلیغات و ظاهرسازیها می افتند.
جام طلا | June 8, 2009 4:54 PM
جام طلا جان این بلاگ من ولی تغذیه ای هست
و اما به ترتیب:
1_ جام طلا جان مطلبت رو در رابطه با اون نامه ی بلر(که از سوی سفارت انگلیس )منتشر شده بود رو یخلی موافق نیستم و مسلما نمیشه انتظار غلط کردم از طرف مقابل داشت اون هم کسی چون او و در مقابلش شوری چون ایران در این اوضاع جهانی
2_بله در مناظره ی دیشب اقا ی کروبی عنوان کردن که اون روزنامه اعتماد بوده و نه اعتماد ملی!من نه میدونم اعتماد چیه نه میدونم اعتماد ملی چیه ولی اقای احمدی هم عنوان کردن که من خطابم به اون متنی که ایشون دیشب نشون داد نبوده یک کادر حاوی توهین به ایشون بوده ! والا منم در جریان نیستم فقط نه احمدی پرستم نه موسوی پرست!
3_طلا جان در مورد اون خلیج که بالا بحث شد و نتیجش این بود که چون بجز بحث روی کلمه ی خلیج/کلمه ی دول هم جمع هست پس اشاره به خلیج فارس ما که یک دونه بیشتر نیست نباید باشه !و حد اقل ظاهر امر اینه !هرچند که بالا هم اشاره کردم اگر کسی هم بگه که منظور خلیج ع*ر*ب بوده جای شک نیست تو این دوره زمونه
*** طلا جان من باز هم میگم من نه احمدی رو قبول دارم نه دار و دستشو نه موسو ی و .... . فقط میگم همه چی رو باید با هم گفت نه فقط اون چیزایی که به نفعمونه
و اینکه در سیاست و علمش نمیشه با روش اسقرایی جلو رفت درصد خطاش خیلی بالاست و نمیشه رو یکی دو تا عامل مانور داد و بهش 100 درصد تکیه کرد چون هیچی قطعی نیست حالا هر کی با روش خودش جمع بندی میکنه و الویت هاش رو میچینه کنار هم ببینه چی در میاد
تبسم | June 8, 2009 4:59 PM
انتخاب کنید :
به شما،
(انسان ساده/معمولی/ بازاری/دانشمند/محقق/سياسی)
اين امکان را ميدهند که
يک رييس برای دنيا انتخاب کنيد که بتواند
دنيا را به بهترين وجه رهبری کرده، صلح، ترقی
و خوشبختی برای بشريت به ارمغان بياورد.
بين اين سه داوطلب کدام را انتخاب ميکنيد؟
***
شخص اول
او با سياستمداران رشوه خوار و بدنام کار ميکند،
از فالگير، غيب گو و منجم مشورت ميگيرد.
در کنار زنش دو معشوقه دارد. شديدا سيگاری بوده
و روزی هم ده ليوان مشروب (مارتينی) ميخورد.
شخص دوم
از دو محل کار اخراج شده، تا ساعت 12 ظهر ميخوابد، در مدرسه چند بار رفوزه شده.
در زمان جوانی ترياک ميکشيده و تحصيلات آنچنانی ندارد.
ايشان روزی هم يک بطر ويسکی ميخورد، بی تحرک و چاق است.
شخص سوم
دولت کشورش به ايشان مدال شجاعت داده. گياه خوار بوده و دارای سلامتی
کامل است. به سيگار و مشروب اکيدا دست نميزند
و در گذشته هيچگونه رسوايي ببار نياورده
***
به چه کسی رای ميدهيد؟
****
شخص اول: فرانکلین روزولت بود
شخص دوم:وینستون چرچیل بود
و شخص سوم:ادولف هیتلر بود
*****
اینجاست که میگم رو دو تا مطلب نمیشه قضاوت کرد!
تبسم | June 8, 2009 5:06 PM
رفقا یه چیز جالب حالا اگه اشتباه میکنم بگید .اقا این سایته بود دادم مال احمدی؟رو هر موضوعی که کلیک کنید صفحش باز شه بالای تایتل متن حالا به هر زبان عربی انگلیسی فرانسه فارسی به زبان "انگلیسی-فارسی (فینگلیش)" نوشته raye ma musavi!!!!
قضیه چیه؟اگه هک شدن که اخه حداقل چهارتا کامنت میزدن یا نه اصلا متناشو دست کاری میکردن اصلا سایتو هک میکردن بالا نیاد این چه کاریه؟کار خودشونه؟
فردا امتحان دارما ذهن جوون مردم درگیره به جواب رسیدین بگین
تبسم | June 8, 2009 5:30 PM
انار جون اینم پیشول
اینجا ژست پرسونلی گرفته
http://upload.iranblog.com/3/1244533618.jpg
اینجا به پشت خوابیده بود منو دیده داره بلند میشه
http://upload.iranblog.com/3/1244528683.jpg
اینجا کلا خوابه میبینی مثل ادما به پهلو میخوابه
http://upload.iranblog.com/3/1244559451.jpg
اینجا هم از بالا پوست و رنگ موهاش مشخصه
http://upload.iranblog.com/3/1244559186.jpg
یه فیلم دارم ازش داره کف زمین قل میخوره میخواستم ادیتش کنم بعد اپلود که نشد راستی
فوق العاده ملوس و شیرین
فوق العاده مهربون(غذاشو به همه میده هیچی هم نمیگه)
قصد ادامه تحصیل هم نداره
جهت اطلاعات مرنو خان :))))))))))))))))))))
تبسم | June 8, 2009 9:25 PM
Tabasom,
Please watch "Monazereh Ahmad N with Rezayi" and see how much A.N. reports are nonsense, he is speechless in fron of R.
http://www.youtube.com/user/Po0oyaa#uploads/8/wbYGrAjy1Mc
. remember Rezayi is not a reformist, but how much he is worried about this country future (BTW I am not his fan but really liked his discussion with AN that always try to make people fool by wrong stats.
su | June 8, 2009 10:44 PM
تبسم جان...
برات نوشتم احمدی نژاد یه افراطیه....به زور توی 4 سال انژری هسته ای برد بالا...
این مرحله برای من مثل این بود که کیلو کیلو طلا توی خونه ذخیره کنم..در حالی غذا ندارم بخورم..طلا یی و هم که دارم پول نمیشه..اجاره خونه مو بدم...
درسته این انرزی هسته ای یه سرمایه که برای مردم...
اما این انرژی هسته ای برای من کار میشه؟...پول میشه ؟..هوا تمیز میشه؟....
گاهی فکر می کنم اح مدی نژاد برای اینکه اینا به اسم خودش ثبت بشه.. اینقدر تلاش کرد..
حالا چی میشد 20 سال طولمیکشید..
این انرژی هسته ای..
ما که نو تو ساده ترین مسایل جهان سومی هستیم عزیرم
این فقط یه قیاس بود....
...وقتی اولیت بالاتری توی خواسته مردم وجود داره..
خودت هم گفتی.....کمک عظیم به مردم فلسطین معنی نداره..توی اسلام هست...اگر می خواهی به فقیری کمک کنی..اول توی فامیل خودت بگرد...اون اولیت داره....
توی این وضعیت باید برایند اح مد ی نژاد در نظر بگیری...
حق و انصافی...برایند اح م دی نژاد چی بود؟...
...بهت توصیه می کنم
مناظره رضایی و اح مدی نژاد و ببینی...
رضایی با بیان ساده وضعیت مملکت و تشریح کرد و اح مدی نژاد...جز بازی با کلمه... و گفتن اینکه اینا همش توهینه...قبول نکرد...
تبسم جان...درسته اح مدی نزاد کارای خوبم داره...
اما برایند عملکردش در جهتی بوده که به ضرر مردم داخل ایرانه
نمی خوام بگم...چون ایران نیستی..حس نمی کنی یا بزرگ نمایی کنم....
ولی ساده ترین اصول جهان سومی نبودن..تو خود تهران رعایت نمیشه..
یه مورد دیگه هم بگم..! توی ریاضی یه برهان خلف بود..
کافی بود..یه مورد پیدا کنی..که فرض ات و نقض کنه..
عوام فریبی های احم دی نژاد که خدا رو شکر با این مناظره ها رو شد..برای من برهان خلفی که...
کلن ببرم ش زیر سوال...شک کنم به همه کارای خوبش
متنفر بشم ازش...هر چند این تنفر شدید..می دونم یه روش منطقی نیست...
ولی وقتی آمار نصفه به مردم میده...وحتی حاضر نیست..به شعور مردم احترام بزاره...دیگه این آدم برای من هیچ ارزشی نداره...
خودش با اخلاق اش همه کارای خوبشم زیر سوال برد..
در مورد اون فیلم مرد روستایی...نه عزیزم..من طاقت ندارم این چند روزه ام اونقد این ا ح م دی نژاد حرص ام داده...که خلق ام باز نمیشه..
عمیقا دلم برای خودم...( ازما که گذشت) و برای بقیه مردم ایران می سوزه که زیر خود خواهی های این آقا له شدن..
مریم | June 9, 2009 12:28 AM
تبسم جان، خیلی ممنون از جوابت و خیلی ممنون به خاطر مثال اون سه تا سیاستمدارت که البته قبلا هم اینو شنیده بودم ولی یادآوریش اتفاقا اینجا خیلی مهمه. اتفاقا بحث من با شما هم همینه، یعنی میگم که شما فقط ظاهر قضیه رو میبیند - ایستادن تو روی آمریکا و غرب و چهارتا تشر به شورای امنیت و اینها- که در حقیقت مثل همون گیاهخوار بودن هیتلر در مثال شما میمونه، اما اصل موضوع اینه که هزار تا مساله خطرناک دیگه وجود داره. اتفاقا چون من هم نظرم اینه که نباید موردی قضاوت کرد تعجب میکنم که چطور شما همه حقایق دیگه رو اعم از وضعیت اقتصادی و سیاسی و حتی امنیتی و اینها رو کنار گذاشتید و بخاطر یک ژست کاملا تبلیغاتی و عوامفریبانه حقایق رو نادیده میگیرد. اگر کامنت دوم من در مورد پی نوشت آنار رو خونده باشی، دیدی که من نه شیفته کسی هستم و نه اینکه فکر میکنم که این سران تا حالا همشون پاک بودند و این آقا اومده براشون پرونده سازی کرده. اما میگم اینهم در این زمینه ها مثل خودشونه ولی در هزارتا مسأله دیگه بدتر از اونها، آدمی که اینقدر با اعتماد به نفس اینقدر دروغ تحویل مردم بده خیلی بدتر و خیلی خطرناکتر از اونهاست. اینو الان نمیگم، اینو 4 سال پیش هم میگفتم ولی خوب متاسفانه مردم ما عقلشون به دهن طرف هست دیگه و متاسفانه تاریخ رو فراموش میکنند. حتی میگم آدمی که به این راحتی به سران حکومتی رو که ازش اومده و در حقیقت به همپالکیهاش اینطور بپره وای به حال ملت! خطرش واقعا اگه از اون هیتلر که شما مثال زدی، بیشتر نباشه، کمتر هم نیست.
جام طلا | June 9, 2009 2:32 AM
تبسم جان اتفاقا صحبت خوبی رو پیش کشیدی که این بحث جهان سومی بودنه. هسته ای بودن یا نبودن به خودی خود نه کشوری رو جهان اولی میکنه و نه جهان سومی. اصولا معیارهای توسعه یافتگی ربطی به انرژی هسته ای نداره و بیشتر به ابعاد دیگه بستگی داره که میشه اکثرش رو در کیفیت زندگی شهروندان خلاصه کرد. اگر به اهداف هزاره سازمان ملل نگاه کنی میبینی مسائلی مثل برطرف کردن فقر, ارائه تحصیل, کاهش مرگ و میر زنان و کودکان, و ایجاد فضای مشارکت با دول دیگه ذکر شده: http://www.undp.org/mdg/basics.shtml
هیچ کدوم اینها رو اگر ما نداشته باشیم تمام مملکت رو هم بکنیم ضرادخونه هسته ای بازهم جهان سومی هستیم. در اینها پیشرفت کنیم, محیط زیست رو احترام بگذاریم, در جامعه بین المللی بتونیم همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم, حقوق فردی و اجتماعی رو بالا ببریم, امید به زندگی رو افزایش بدیم, پوشش خدمات درمانی رو بالا ببریم...همه اینها رو بهبود بدیم اونوقت نیروی هسته ای هم نداشته باشیم مملکت توسعه یافته محسوب خواهیم شد. کما اینکه پاکستان هسته ای مملکت جهان سومه و سویس مملکت پیشرفته.
Anonymous | June 9, 2009 3:17 AM
ممنونم از توضیحات دوست بالایی راستش میخوام بگم حرفات درسته ولی دو نکته ی دیگه در کنارش:
1_ یک اینکه این پاکستانی که شما میگی صنایع هسته ایش کار خودش نیست و اصلا در این زمینه در کشور خودشون پیشرفته نیستن و این چیزی رو هم که الان دارن بخاطر کمک دیگر کشورهاست
2_ با توجه به وضعیت الان ما هسته ای برای ما یک قدرت محسوب میشه و فقط بحث انرژی و تاثیرات اقتصادی نیست بلکه جنبه ی سیاسی هم داره
چیزی که انار در مورده جنگ با ایران مطرح کرد رو خوندی؟اصلا ما کاری به محاسبات و کمبود نیرو و گیر کردن تو عراق و اینها رو نداریم
کافیه یه سد امیرکبیر +یه نیروگاه برق تو کشور رو از همون سر دنیا بزنن شما فکر میکنی چیزی از ایران باقی میمونه؟تهران که نابود میشه بی برقی هم کل کشور رو لنگ میکنه.اون بسیج و جنگ و ارتش هم مال اون دوره بود که جواب داد نه الان که هم ما اون نیروی انسانی فداکار رو نداریم و هم اونا قدرتشون چندذین هزار برابر شده
پس من نمیگم که اگه ما هسته ای نداشته باشیم به ما حمله میکنن یا ما سلاح هسته ای داریم و هزار بندو بساط میگم که اگر همین ها هم نباشه ما هییییچ قدرتی و هیچ حرفی برای زدن نداریم + اینکه چشم خیلی از قدرتهای منطقه به خاطر شرایط کشور به ما هست از نفت گرفته تا ذخایر دیگه ی طبیعی
کشور های بسیاری در دنیا هستن همینوطر که میبینید که قدرتی اینچنینی از این جنس ندارند و به قول شما جهان سوم هم نیستن و روال زندگی هم بهتر از ما هست مثل همین جایی که خودم هستم ولی در کنارش ابدا هارت و پورت ما رو ندارن و نمیگم سر سپرده ی قدرتهای جهانن ولی قدرت مقابله هم ندارند
و این خیلی درده و دردیه که فقط افراد اون جامعه متوجه میشن
الان کشور یونان عضو اتحادیه ی اروپاست و بسیار بسیار بسیار توقعات مردم و حتی دولت خودشون و عملکردشون با تصویبات این اتخادیه همجهت نیست ولی چاره ای جز اطاعت ندارن و اینرو بار ها عنوان میکنن در همه ی مجامع سیاسیشون حتی قدرت اعتراض هم ندارن
حالا جمع بندی شما از این حرفا چیه؟کجاشو اشتباه میکنم و کجاش درسته؟
تبسم | June 9, 2009 5:00 AM
انار جان من در راستای پیشول و عکساش یه کامنت دیشب برات فرستادم یه صفحه ای اومد بالا نوشته بود که کامنت بعد از تایید تو ذخیره میشه حالا نمیدونم خوندیش؟یا یه جایی در این مسیر گیر کرده:)
تبسم | June 9, 2009 5:04 AM
جام طلا جان اره حرفت رو قبول دارم خطر این جسارت دروغ گویی از هرچیزی نا بود کننده تره والا فلان کشور رئیس جمهور رابطشو با یه زن کتمان میکنه دادگاهی میشه حالا...اره قبول دارم جسارتش در مناظره و اینطور رفتار در مودره ادمها واقعا زنندس
مریم جون این لینکشه
http://floppy98.blogspot.com/2008/05/blog-post.html
جدی میگم نگاه نکن گذاشتم برای مدعای اون حرفم بقیه ببینن که بگم درد بچه های ما کمتر از بچه های غزه نیست + اینکه اونا لاقال میگن کشورمون جنگه این بچه های معصوم چی که 100 کیلومتر اونور تر تو ناز و نعمتن:((( با کامنتت هم موافقم
من کاری ندارم به اینکه ایا واقعا هاله ی نور دیده یا ندیده ولی اینکه وقتی همون اول چیزی که کلیپش هست پیش اقا ی جوادی املی و ایشون هم تایید کردن برگرده بگه دروغه خب معلومه بییننده میگه اینکه اول دروغ گفت پس بازم دروغ میگه!با اون برایندت موافقم بازم اینکه هر کس با معیار های خودش برایندشو رسم میکنه شنیدم که چقدر اقتصادمون بهم ریخته و از داخل بهم ریخته
تبسم | June 9, 2009 5:15 AM
لینکهای فارس نیوز اون بچه ها
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8609120495
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8609130176
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8609130145
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8609120590
تبسم | June 9, 2009 5:24 AM
انار من یه کامنت دیگه زدم بازم میگه
Thank you for commenting.
Your comment has been received and held for approval by the blog owner.
الان این دو تا کامنت فقید منو میبینی یا این خالی میبنده:دی
su ممنون بابت لینک سر فرصت میبینم ولی از بقیه هم شنیدم همینو میگن مثل مریم
تبسم | June 9, 2009 5:32 AM
تبسم جان
من فکر کنم...برای اینکه به نتیجه برسی...از اون نگاه خارج به داخل ..بیا از داخل به بیرون نگاه کن
"ما هییییچ قدرتی و هیچ حرفی برای زدن نداریم "
حرف زدن برای کی ؟ برای چی ؟..
منظورت حرفی برای افرادی که خارج از ایران هستند..؟
هیچ برات مهم هست...مردم داخل ایران ؟
حرفی داشتن برای خارج از ایران مهمتره ..یا
خواسته های ساده که زیر این " خودی نشون دادن ها "فراموش میشن..نادیده گرفته میشن؟
من به عنوان یه شهروند..حق دارم..عصرا که بر می گردم خونه از هوای آلوده سردرد نداشته باشم...یه مهمونی می خوام..برم هی حساب کتاب ترافیک نکنم...
تو مترو از بوی بد و جمعیت زیاد خفه نشم
هی با راننده تاکسی بدبخت سر 100 تومن الکی که زیاد میگره جر و بحث نکنم
هر کار گلی که بهم میدن..مجبور نباشم انجام بدم..چون از اگه اینجا برم جای دیگه کار نیست.
همکارام حق دارن..بدون دلیل تعدیل نشن ؟( قبل عید کلی تعدیلی داشتیم !)
من حق دارم...زیر خط فقر حقوق نگیرم
من دلم می خواد متناسب با حقوقی که می گیرم بتونم خرج کنم اما نمی تونم...
وهزاران خواسته دیگه ای که بدیهی به نظر میاد...
اما نیست...
مریم | June 9, 2009 5:47 AM
تبسم جان
من فکر کنم...برای اینکه به نتیجه برسی...از اون نگاه خارج به داخل ..بیا از داخل به بیرون نگاه کن
"ما هییییچ قدرتی و هیچ حرفی برای زدن نداریم "
حرف زدن برای کی ؟ برای چی ؟..
منظورت حرفی برای افرادی که خارج از ایران هستند..؟
هیچ برات مهم هست...مردم داخل ایران ؟
حرفی داشتن برای خارج از ایران مهمتره ..یا
خواسته های ساده که زیر این " خودی نشون دادن ها "فراموش میشن..نادیده گرفته میشن؟
من به عنوان یه شهروند..حق دارم..عصرا که بر می گردم خونه از هوای آلوده سردرد نداشته باشم...یه مهمونی می خوام..برم هی حساب کتاب ترافیک نکنم...
تو مترو از بوی بد و جمعیت زیاد خفه نشم
هی با راننده تاکسی بدبخت سر 100 تومن الکی که زیاد میگره جر و بحث نکنم
هر کار گلی که بهم میدن..مجبور نباشم انجام بدم..چون از اگه اینجا برم جای دیگه کار نیست.
همکارام حق دارن..بدون دلیل تعدیل نشن ؟( قبل عید کلی تعدیلی داشتیم !)
من حق دارم...زیر خط فقر حقوق نگیرم
من دلم می خواد متناسب با حقوقی که می گیرم بتونم خرج کنم اما نمی تونم...
وهزاران خواسته دیگه ای که بدیهی به نظر میاد...
اما نیست...
مریم | June 9, 2009 5:52 AM
انار جون..
به خدا من یه بار پست و می زنم اما یهوtcp error
می ده... دوبار می فرسته :">
شرمنده
مریم | June 9, 2009 5:55 AM
اره حق با توئه مشکل زیاد داریم خیلی وضع معیشتی مردم بهم ریخته نه مریم جون میدونم ایران چه خبره فقط امیدوارم هر کی که میشه عملکردش بهتر از قبلی باشه حتی فقط ذره ای خدا خودش کمک کنه
تبسم | June 9, 2009 6:32 AM
به اضافه ی اینکه مریم جون منظورم از اون حرفی نداشتن برای خارج از ایران نیست (که اونهم نمیگم کمه ولی انچنان زیاد نیست)منظورم این بود که در مقابل تهدید ها و تحریم های جهانی حرفی برای زدن داشته باشیم و گرنه مریم جون اگر همین روابط الان ما با دیگر کشور ها که به واسطه ی همین دستاوردهامون هست نبود خوب میدونی که وضع مردم بیشتر از این خراب میشد و اینکه این طبیعیه که هر کشوری دنبال منافع خودش باشه ما اگر اینها رو نداشته باشیم راحت تر در کشورمون نفوذ میکنن و به دنبال این نفوذ بهره برداری به نفع خودشون و به ضرر ما هست اصلا عقب هم نمیریم همین مشروطه به اینور واسه ی همین و در کنار این مسائل هست که من اینو میگم حالا نظرت چیه؟
تبسم | June 9, 2009 6:39 AM
تبسم جونم
اصلا چی شد که ما تحریم شدیم ؟..چرا ما رو تحریم کردن ؟
چرا به اینجا رسیدیم که باید در برابر تحریم ها حرفی داشته باشیم؟!
والا توی این مدته که با روابط مثبت مون با کشور های دیگه سیر نزولی داشته..
باز زمان خاتمی یه گفتگوی تمدنی بود..تحریم ها کمتر بود
چرا دولت های دیگه باید از یه چیزی مثل انرژی هسته ای ما بترسن تا بهمون احترام بزارن...
نمیشه با اخلاق خوب و سیاست درست..یه رابطه خوب با کشور های دیگه داشت..که هم از ما سوء استفاده نکنن تحریم ها رو بردارن...هم دو طرف به یه منافعی برسن...
نمیشه عقل مون به کار بگیریم..نیان تو کشور نفوذ کنن
یعنی تنها راه امنیت داشتن راهی که اح م دی نژاد رفت؟
یعنی تمام دنیا خودشو نو باید به یه چیزی مثل انرژی هسته ای برسونن تا کسی نیاد تو کشور شون نفوذ کنه ؟..
نمیشه با صلح و آرامش و بدون تنش جلو رفت..
مریم | June 9, 2009 7:12 AM
مریم جان تا بوده همین بوده و در تمام تاریخ دنیا کشور ها به فکر سو استفاده از خاکهای دیگه هستن اینکه میگی چرا ما تحریم شدیم و چرا باید از ما بترسن و چرا اخلاق خوب نباشه ببین 2 نکته
1_یک اینکه ما هم مثل خیلی کشورهای دیگه موقعیت مناسبی داریم هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر منابع طبیعی در نتیجه چشم خیلی از کشور ها به دنبال اینه پس اینا یا تو کشور نفوذ میکنن یا باید جلوشون رو گرفت بواسطه ی همین ها . اخلاق خوب و معصومیت در یک نظام حکومتی فقط معنا داره و اونهم منجی عالم امام زمانمون و گرنه الان با اخلاق از همه بدبخت تره و مردمش هم همینطور
2_مگه عربستان نیست؟اونهم ذخایر طبیعیش مثل ماست فرقش چیه؟اونا سازش میکنن اونا کشورشون نابود شده چرا ؟چون هیچی ندارن هر چی که از این موقعیت عایدشون میشه 30 درصد دست شیوخه 10درصد دست ملت و 60 درصد دست کشورای ساپورت کننده اونا هر چی دارن از امریکا و امثالهم دارن تمام ثروت هاشون داره به تاراج میره 10سال بعد 20 سال بعد میشن بدبختی مثل فلسطینو عراق / هر چی بهشون بده داده نده از دست خودشون کوچکترین کاری ساخته نیست کما اینکه به همین راحتی فریب نقشه هاش رو خوردن و همین عراقی که اونجور تو اون سالها امریکا پشتش رو داشت و همگی دست جمعی در بهترین وضع معیشتی بودن *** بهشون حمله کرد و ***همون صدام رو به زیر کشید و نابود کرد....مریم اینا حقایق دنیاست (((((نمیشه بازیچه ی دست شد))))))
مثال کسی که تو خونش هیچی نداره درشو باز میذاره هوا بره بیاد میگن چه خونه ی خوبی هواش تازس تا کسی که تو خونش مال و منال داره
اونه که هزار و یک جور نگهبان دور خونشه و هزار جور بهش حمله میشه تا اموالش رو تسلیم کنه اون یکی هم هوای خوبش مال یه فصل زمستون که شد یاد مستونشون میفتن
مریم این معادله ی کاره یا باید ازت استفاده کنه یا همین وضعت باشه با این تحریمای جور وا جور حالا میگی چرا استفاده نکنه؟همون مثال صدام و کشورش
خیلی از کشورا چیزی ندارن که چشمگیر باشه قدرتها هم به همین بسنده میکنن که این کشور فقط تابعشون باشه که پس فردا با جای دیگه متحد نشه و تحت نفوذ کس دیگه ای در نیاد ولی کشور مثل ایران اینجوری نیست کشور ما شیره داره اون شیره مکیده میشه بدون عرق ملی میگم اگر این مسائل تاریخ نبود ما الان از قدرتهای دذنیا بودیم
ما زمان شاه زمانی بود که تسلیم بودیم مریم چی بود؟بدبخت شدیم هیچی نمونده بود برامون؟اگه الان مردم نون شب ندارن اون موقع خروار خروار تو دل شهرای بزرگ شبا کاه میخوردن مریم فقط کافیه دو تا زندگی نامه و یه تاریخچه ی پزشکی اون دوران رو بررسی کنیم چی بود نتیجه ی اونا شاه و خانوادش کرور کرور قصر بقیه تا گردن تو بدبختی نمیگم الان نیست ولی قابل مقایسه با اونروزا نیست
مخصوصا اینجا به هر کی میگی انقلاب ایرانی ها رو میگم همه فکر میکنن ما انقلاب کردیم بتونیم روزه بگیریم مجلس عاشورا راه بندازیم ولی بخدا این نبود این خیلی کم انصافیه این یعنی مثل یک سگ ضعیف(معذرت میخوام) با یه نوازش صاحابمون کتکای دیروز یادمون بره چون اگه ولمون کنه میمیریم از گشنگی
مریم جون اگر این کامنت رو خوندی نظرت رو بگو
مریم جان کی گفته احمدی در این راستا کار کرد؟ایشون که تا بازو در اورد یاد هلوکاست افتاد
تبسم | June 9, 2009 7:58 AM
هممون دروغای احمدی رو میدونیم حالا اینو کی می دونست؟من که میگم نباید یک جانبه بر خورد کرد
بانك مركزي: موسوي دروغ ميگويد
دفاع مرکز آمار ایران از گزارش اقتصادي رئيسجمهور
■ محمود بهمني، رئيس كل بانك مركزي: در صورتي كه در آمارهاي بانك مركزي كوچكترين مشكلي وجود داشته باشد، استعفا ميكنم
■ تاكنون هيچ سازمان و مقام پولي در دنيا نرخ تورم ميانگين دورهاي چهار ساله را از بانك مركزي درخواست نكرده است
■ سيد شمسالدين حسيني، وزير امور اقتصادي و دارايي: ترديدي در آمارهاي بانك مركزي و مركز آمار ايران وجود ندارد
■ رئيس مركز آمار ايران در دولت اصلاحات نيز بر صحت آمارهاي ارائه شده در گزارش اقتصادي توسط احمدينژاد تأكيد كرد
اطلاعات بیشتر تو این سایت
http://www.iran-newspaper.com/
والا من داشتم تو گوگل با سرچ نام ایران به فارسی میدیدم چی میاره لینک اول همین بود
تبسم | June 9, 2009 8:19 AM
بخشنامه سال 64 موسوي براي پوشش اجباري ادارات
خبر ديگر اين كه ميرحسين موسوي در بخشنامهاي كه با موضوع رعايت حجاب اسلامي در دستگاههاي اجرايي صادر شده است، تأكيد ميكند: مانتو و شلوار مدل ساده، گشاد و بلند از پارچه ضخيم و از يكرنگ. مانتو شلوار مورد استفاده از رنگهاي سنگين انتخاب گردد. رنگهاي سرمهاي، قهوهاي، طوسي و مشكي ارجح است. از مقنعه جلو بسته و مدل ساده و يكرنگ و بدون هرگونه تزئين، در رنگهايي كه جلب توجه نكند و تقليدي از فرهنگ غرب نباشد، استفاده شود.
---------------------
همه حرفای خودشونو انکار میکنن اون از احمدی این از موسوی
تبسم | June 9, 2009 8:28 AM
زنگ تفریح
http://news.yahoo.com/nphotos/Most-Emailed-Photos/ss/1756;_ylt=AncA60fyiGoXg6U5qFIzBYSaK8MA#photoViewer=/090601/481/20395ab6db044854baa6fb8f8c6670ee
تبسم | June 9, 2009 8:41 AM
کامنتدونی انارجان که حسابس سیاسی شده، پس من هم بقیه حرفام رو بزنم:
در مورد پیشرفت هسته ای عرض میکنم خدمتتون که طبق آمارهایی که میتونید خیلی راحت دربیارید، ذخایر سنگ معدن اورانیوم ایران بر خلاف آنچه همه تصور میکنیم بسیار کم است و کفاف سوخت نیروگاه هسته ای بوشهر را هم نمیدهد. بنابرین باید اورانیوم از خارج بخریم و سپس غنی کنیم. اگر هدف غنی سازی خودکفایی و بی نیاز بودن از دولتهای غربی است، که بهرحال در این زمینه خودکفا نخواهیم شد؛ اگر قرار باشد به ما سوخت نیروگاه ندهند، خوب میتوانند سنگ اورانیوم هم ندهندو بنابرین این قضیه اهمیت استراتژیکی که شایسته دادن اینهمه هزینه اقتصادی و سیاسی است ندارد. در ضمن معتقدم اگر دنبال انرژی هسته ای به عنوان سوخت هستیم و نه سلاح، ادامه رویکرد بقول شما سازشکارانه مشارکت به نتیجه بهتری منجر میشد، چون در طی این چند سال شفاف سازی شده بود و اگر ایران دنبال سلاح نبود، میشد غنی سازی رو ادامه داد (بخصوص با رویکرد جدید اوباما). مشکلی ایران این بوده که سالها فعالیتهاش رو مخفی کرده بود و خوب انتظار دیگه ای نمیشد از دنیا داشت. آیا اگر اسرائیل به ایران حمله میکرد و طبق گزارشی که منتشر شد، خود بوش جلوی حمله اسرائیل به ایران رو نمیگرفت، بازهم شما این سیاست این دولت رو تأیید میکردید؟
همچنین بازرسی آژانس برای استقلال کشور زیانبارتره یا امتیازات پشت سرهمی که به چین و روسیه و اینها میدیم که شاید در مجامع بین المللی و شورای امنیت از ما پشتیبانی کنند که آخرش هم نمیکنند؟ آیا واقعا اینکه در دنیا هیچ جا حرف ایران خریدار نداره و همه مسخره مون میکنند، نشانه قدرت ایران است؟
جام طلا | June 9, 2009 10:35 AM
متاسفانه خیلی از دوستان خارج نشین مثل تبسم عزیز این هارت و پورتهای الکی رو - که صرفا مصرف تبلیغاتی داخلی داره - را باور کرده اند به حساب قدرت ایران گذاشته اند. اتفاقا یکی از ایرادات ما این است که فقط بلوف میزنیم، باز اگر قدرتی داشتیم، یک چیزی . . .
ایران اگر واقعا قدرتی در دنیا داشت، اینقدر سر سهم خودش دردریای خزر مجبور به باج دادن نبود، اگر قدرت داشت، امارات اینقدر پررو نمیشد. اینو که دیگه توی تاریخ میتونیم ببینیم، هر وقت ایران در دنیا ضعیف شده، این اماراتی ها روشون زیاد شده. کار بجایی رسیده که مقامات کشور دوست و برادر عراق!! قرارداد بسیار محکم تاریخی 1975 را زیر سوال میبرند و اروندرود را حق خود میدانند. حالا اگه همه اینها نشانه قدرت ایران در جهان است، دیگر نمیدانم چه بگویم.
مطلب دیگه ای نمیتونم بگم چون نمیتونم آرزو کنم که آمریکا یا اسرائیل به ایران حمله کنند تا بر دوستان معلوم شود که ایران واقعا چقدر قدرت دارد که اینقدر هارت و پورت میکند و برای دنیا خط و نشان میکشد.
جام طلا | June 9, 2009 10:40 AM
جام طلا جون من کامنتت رو خوندم ولی فکر میکنم اگر اشتباه نکنم شما کامنتای منو نخونده باشی البته حق میدم چون زیادن
ولی طلای عزیز کامنت شما نشون نمیده منظور من رو متوجه شده باشی
من ایا واقعا گفتم که ایران در صحنه ی جهانی کشور قدرتمنده؟؟؟؟؟؟
ایا من در مورده حمله ی امریکا به ایران گفتم که ما توان مقابله داریم و ما نیروندیم؟؟؟؟پس قضیه ی مطرح کردن نیروگاه برق و سد رو برای چی گفتم زنگ تفریح؟؟
ایا من مخالفتم رو با درگیری های الکی و کرکری های الکی نظیر پرش به هلوکاست اعلام نکردم؟؟؟
ایا من این کلمه ی "هارت و پورت"رو مایه ی افتخار دونستم؟
من در مورده وضعیت ایران از نظر اقتصادی چی گفتم؟شما خوندی؟
-------
در هر صورت من کامنت زیاد گذاشتم شمام فرصت نداشتی کامنتایی که خطاب به بقیه بوده رو بخونی ولی من اگه بخوام نظرم رو در مودره کامنتت بگم تکراری میشه
تمام جواب به کامنت شما همون اخرین کامنتم برای مریم جان هست که در متنش دو شماره ی 1 و2 گذاشتم" مریم جان تا بوده همین بوده ....." امیدوارم بعد از مطالعه نظرت رو بگی
تبسم | June 9, 2009 11:00 AM
(darbareie comment blog Violet)
Azadi ke boteie sibzamini nist ke bade chand hafte sabz beshe. In bahsha va fazaie jadide siasi natijeie hamon dolate khatami ast. fazaie siasi baz 1 ravande ke zaman mibare. shomaii ke in bahsse kheili addi ro fazaie siasi baz midonin be nazar miad ke az tarikhe bad az enghelab va badbakhtihaii ke be khosos khanomha garibangiresh bodan etelaii nadarid. aval bebinid rahbarahzabe dige chetor ghabl az entekhabateshon mobaheseie sisi darand bad poze fazaie siasie dolate nohom ro bedin.
Soheila | June 9, 2009 2:21 PM
Dar zemn in ro ham ezafe konam ke man sange hich kodame in jamati ke reise jomhor bodand va mishavand ro be sine nemizanam. hekaiate entekhabat dar mamlekate ma hekaiate rad shodan az pol hast ke avarez ham pardakht koni vali razi bashi ke sili nakhori. Kasi ra entekhab koni koni ke badtar nabashad vali midani ke bad ast.
In ziad ham mozoee gharibi nist. dar oropa ham rai midi ke rasistha varede EU nashan ba inke midoni siasate baghieii ham ke miran entebaghi ba idealhaie to nadare. Manzoram az in hame neveshtan in bod ke in moj va tahavol siasi va fazaie baz aram aram jamee ro baiad begire on ham jameeii ke melatesh mazhabi hastan. chenin mamlekati 1 shabe avaz nemishe va melat baiad bahaie pas gereftan azadie az dast raftashono bedan.
Soheila | June 9, 2009 2:32 PM
اوه عجب کامنت دانی پرملاتی!
انار خانم متاسفانه دولت یا بهتره بگم طرفدارای احمدی نژاد روی تقلب روی صندوقهای رای خارج از کشور حساب خیلی بزرگی باز کرده. البته یقینا هدفش جمع کردن رای نیست چون تعداد خیلی کمه اما اولا متوجه شده اند که حتی خیلی از تحریمی های قدیمی و کسانی که اهمیت نمیدادند هم میخواهند رای بدهند. برای همین اولا اطلاع رسانی رو خیلی ضعیف کرده اند و صدای صندوق ها رو در نمیارند از طرفی فردا که اکثرا اسم احمدی نژاد از صندوق در اومد اون رو سند میکنند که "دیدین گفتم توی آمریکا بچه ها که احمدی نژاد رو دیده بودند میگفتند ماموت ماموت!
سعید | June 9, 2009 8:31 PM
تبسم جان
من به این نتیجه رسیدم...که دید من و شما فرق داره...
چرا نمیایی ایران زندگی کنی و به وطنت خدمت کنی و جلوی دشمنان بایستی؟؟؟ایده بدی واسه اینکه به ما نفوذ نکن؟
در مورد شماره 1 : باید بگم اصلا باشما موافقم نیستم..
دین اسلام دین اخلاقه .
کسی که اوصول اخلاقی رو رعایت کنه هیچ وقت بازنده نیست.
رعایت اخلاق به معنی مظلوم بودن نیست.این تعبیر شماست،حرفت مثل کسانی می مونه که اگرکسی قانون و زیر پا بزاره بهش میگن وای چه آدم زرنگی...و اگه رعایت کنه میگن..چه بی عرضه...
دین اسلام به سمت صلح و آرامشه...
مورد 2 .
چرا مردم ایران و با عرب ها مقایسه می کنی که بالفطره آدم های تنبلی هستن و اوصلا اهل کار کردن نیستن..کاراشون سپردن دست خارجی ها...
چرا مردم ایران و با مردم آلمان مقایسه نمی کنی...
خندات نگیره...ولی چرا که نه ؟
نمیشه ما یه کشور پیشرفته باشیم..با دنیا هم سازگار باشیم..
از نظر من این دید..تو کشور نفوذ می کنن و میان کشور و می خورن....ما رو پیچاره می کنن...دیگه گذشته
تا کی می خواهیم در ایران ببندیم..بگیم اون استکباره اون مذدوره..اون چپاولگره
چرا نریم یاد بگیریم چه جوری مذاکره کنیم...
هر کشوری به دنبال منافعشه...
اما تا وقتی نری وسط یاد نمی گیری...حتی ممکنه هزینه هم بدی
ببین من به قدرت درک و شعور ایرانیهای متخصص باور دارم
می دونم کارشناس ها و تحلیل گرای قوی ایرانی هستن که می تونه و توانایی این و دارن...که ایران با کشور های دیگه مذاکره کنه
وبهش نفوذ هم نکن..
حس می کنم یه 10 ،20، سال هی رفتی نماز جمعه..
اینا تو ذهنت ثبت شده
-( شوخی کردما..)
....................................
در مورد اون آمار هم بهت بگم عزیزم
احمدی نژاد...متوسط نرخ تورم 4 سال اول هر رییس جمهوری گفت ولی مال خودشو نرخ تورم ( نقطه به نقطه- مقایسه فرودین ماه امسال با پارسال ) گفت
احمدی نژاد مغلطه کرد..با اعداد بازی کرد .تا اون نتیجه که می خواد بگیره..آخه این درسته ..این همون اخلاقی که میگم..چرامال اون 3 نفر قبل و متوسط میگه مال خودشو یه چیز دیگه؟
در مورد موسوی هم برات بگم...وقتی احمدی نژاد گفت دوره شما دوره خفقانی بود ( یه چیزی تو این مایه ها)
موسوی مثل احمدی نژاد رد نکرد نگفت اینا تهمته اینااشتباه
موسوی قبول کرد و گفت امام هم مخالف بود ..بقایای همون گروه الان توی دولت هستن
تا حالا این احمدی نژاد بوده که همه چی و انکار کرده
ببین من به شخصه مقایسه دوره ها رو که احمدی نژاد بابش و باز کرد قبول ندارم...
دوره موسوی..نه فقط موسوی..دوره بعد انقلابه...
زمان شاه یه عده زور کردن حجاب نباشه..( یه افراط)
نتجه اش این شد که بعد انقلاب همون عده ای که بهشون توهین می شد..دور گرفتن..از اون ور پشت بوم افتادن...این حرکت ها به نظر من بعد از انقلاب طبیعی..
و خود من به مرور می بینم..این مساله توی ایران داره حل میشه...دو نفر باهم دوست ان یکی ممکنه که به حجاب و نماز اعتقادی نداشته باشه...یکی دیگه آخر دین و اسلامه ..می بینی...این دو نفر با هم دوستن
مشکلی هم ندارن...
حسن ختام اینکه ..
به قول رضایی که به اح مدی نژاد گفت ..یه مشکلی هست آقای احمد ی نراد که اینقدر دورت تنها وخالیه
اخلاقت و باید عوض کنی...
تبسم جان..اصول اخلاقی همیشه پابرجاست..
همیشه..بهش اعتقاد و باور دارم..
ای ویودیو هم ببین
http://www.youtube.com/watch?v=61O00MOtZ-s&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Efacebook%2Ecom%2Fhome%2Ephp%3F&feature=player_embedded
زمان موسوی جنگ بود مشکلات و افسردگی های خودشو داشت..
از طرفی دیگه آدماها تغییر می کنن..من طرف دار موسوی نیستم...اما فکر می کنم..اون دوره و اون شرایط ایجاب می کرده...ولی الان خواسته های دیگری مطرحه
Anonymous | June 10, 2009 2:26 AM
تبسم عزیز
اون کشورا فقط تو یه خلیج مشترک هستن و اونم خلیج فارسه. اینو از روی نقشه هم میتونی چک کنی.پس منطقا منظورشون همون خلیج فارس بوده که نوشته شده خلیج.
ترنم | June 10, 2009 2:50 AM
Anonymous جان ممنونم از حرفات و وقتی که گذاشتی
ترنم جان
اره شاید راستش من انقدر اطلاعات ندارم در همون حد که میدونستم گفتم :)ممنون
تبسم | June 10, 2009 4:38 AM
اینم آدرس انار خانوم!
San Francisco
Hilton Garden Inn Bay Bridge
1800 Powell St.
Emeryville, CA 94706
Tel. 510-658-9300
سعید | June 10, 2009 2:36 PM
سلام من دیر دیدم پست جدید داری باید زودتر نطر می دادم
حسین | June 10, 2009 3:26 PM
این که چرا مناظره کاندیداها در این دوره برکزار شد:به نظر من همانطور که موسوی جایی گفته بود احمدی از نیروهای ضعیف گوش حرف کن استفاده می کنه . خوب اگه قرار بود مثل دوره های قبل بین نفرات اقتصادی و ... کاندیداها مناظره باشه قطعا نفرات احمدی بازنده بودن چون واقعیت اینه که احمدی بد عمل کرده بود و جایی برای دفاع نداشت اما خود احمدی با هوچی گری(صد البته به نظر من) مناظره رو می تونست جمع کنه و دیدید که تو مناظره ها سعی می کرد بره رو اعصاب رقبا
حسین | June 10, 2009 3:36 PM
این رو هم می دونید که به نظر می رسه تلویزیون ایران عملا دست جناح احمدیه و نحوه مناظره ها رو مطابق میل خودشون می زارن. اگه مناظره نفرات اقتصادی کاندیداها بود معلوم میشد احمدی چه کاره است.
حسین | June 10, 2009 4:19 PM
من از ترکیب فاک فنا خیلی خوشم اومد. راستی چقدر کامنت داری. حسودیمان شد.
... | June 10, 2009 4:59 PM