« |
صفحه اول
| »
دوباره شروع شد. دوباره زمزمه حمله اسرائیل به ایران شروع شد. چرا حرفی نمیزنند از مردمی که در خیابونهای ایران دارند اعتراض میکنند؟ حداقل بگند اینها مردمند که جون و پوست و آرزو دارند. "تسلیحات" نیستند. نمیشه بزنی و بری.
میترسم از نتیجه این "انتخابات".
Comments
زمزمه ها از کجا شنیده میشه انار؟
لینکی چیزی داری؟
Anonymous | June 13, 2009 6:56 PM
احتمال اينكه جنگ بشه كم نيست، با اين تقلبهاي گسترده و دستكاري نتايجي كه اينها كردن مردم اصلا حال خوبي ندارند، خيليهاشون ترجيح ميدن اگه حملهاي ميخواد بشه هر چه زودتر انجام بشه، ديگه چرا مثلا 3 سال ديگه، همين الان حمله كنن!
پرهام | June 14, 2009 12:20 AM
سرعت اينترنت رو خيلي كم كردهاند و همش lag و timeoutداره يعني خيلي از سايتها نميشه سر زد!!:( آپلود هم فعلا تعطيل شده با اين حساب. سايت ياهو نوشته كه مردم اعتراض مي كردن بخاطر اينكه احمدي نژاد بقيه رو فريب داده (fraud) بنظر مياد هنوزم كه هنوزه كاملا متوجه نشدهاند كه چي شده و كودتا اتفاق افتاده، يجورايي اگه شماها كه خارجين بهشون بگين كه بابا كل آرا عوض شده. بنظر مياد اين خارجيها هرچقدر هم سعي ميكنند واقعيات رو ببينند نميتونند چون بعضيهاش براشون غير قابل باوره، يكيش هم همين اتفاق انتخابات، هنوز باور نميكنند كه همچين كاري صورت گرفته.
-- | June 14, 2009 12:27 AM
یه مشکل دیگه که وجود داره اینه که خبرنگارهای خارجی انتخابات رو تا خود روز انتخابات در یک فضایی قرار دادند که اونها فکر کردهاند رقابتی سخت در جریانه. پایین شهریها احمدی نژادی هستند و بالا شهریها طرفدار موسوی. این چیزی است که خوب و با برنامه کردن تو کله این خبرنگارها! اونها هم همین داستانها رو منتقل کردهاند یعنی عملا مسئولین کشورهای دیگه تا بعد از انتخابات فکر میکردن رقابت سختی در جریانه و با شنیدن آمار احمدی نژاد مطمئن شدن که او برنده این مسابقه و رقابت است. در صورتی که اصل ماجرا اینطور بود که تقریبا بیشتر مردم از همه جای شهرها و کشورها طرفدار موسوی بودند و افراطیون مذهبی، متعصبين، مردم عامي كه سواد كمي دارند و كسانيكه تمايل به فاشيست دارند طرفدار احمدي نژاد بودند كه تعدادشون كم بود. در روز انتخابات هم كه اوضاع خوب نبود با يكه برنامه مشخص تمامي رايها يا دستكاري شده، يا نمي دونم جابجا شده و يا اصلا هيچكدام نشده، خودشون آمار غلط دادهاند بيرون و خب همه اينها با حمايتهاي گسترده از افراد خودشون همراه بوده. تقريبا در هر 20 نفر 2 نفر احمدي نژادي بود، بيش از 13-14 نفر موسوي و 5 نفر كروبي و 1 نفر رضايي
-- | June 14, 2009 12:37 AM
انار اینجا خیلی اوضاع بهم ریخته.....
به نظر نمی یاد کار به حمله اسرایل برسه....
مردم کاملا با هم متحد شدند.... هر چند بدون رهبری کار مشکل تر میشه .... اما قدرت مردم رو نباید ندیده گرفت....
مامان آرام | June 14, 2009 1:09 AM
فعلا که کاندید ها رو بازذاشت کردند یا بقول خودشان خانه نشین
و مردم رو هم بدتر از سربازهای اسرئیلی که فلسطینیان رو می نند به زیر کتک گرفتند
حتی مردم زنان مسنتر را جلو گذاشتند تا شاید بخاطر سنشان و روز مادر کاری به بقیه نداشته باشند
که بی وجدان ها کار خودشون را کردند
گرچه در فیلمها معلوم هستش که حمله کنندگان یک عده شاید زیادشون سرباز وظیفه هستند و بالاجبار و تهدید (بالاخره من هم سرباز بودم اون هم سرباز سپاه) که بازداشت یا حکم نظامی برای افزایش خدمت نصیبشون نشه مجبور به این اعمال می شن و یا بچه های شهرستانی هستند که متاسفانه بدجوری شستشوی مغزی شدند!
شنیدم امریکا گفته بخاطر تقلب /پریزیدنتی محموت رو به رسمیت نمی شماره!
کانادا هم اعلام کرده تقلب صورت گرفته!
کسی می دون موثق هستش یا نه ؟
aa | June 14, 2009 3:15 AM
انار جونم
والا نمی فهمم دلیل این رقم عجیب چیه...با هیچ منطقی جور در نمیاد..دیروز خیلی دپرس بودم...
bbc پرشین که دیشب قطع شد Voa که پارازیت داره
فیس بوک و یوتیوپ باز نمیشه...اس ام اس فرستاده نمیشه...اینترنت به شدت کند شده...در حدی گوگل باز نمیشه...حالا بماند من با چه طرفندی اومدم...
ولی کاش شماهایی که خارج ایران هستین..توی سایت های انگلیسی تون خبر بدین
توضیح بدین...با اینترنت داغون خبر نمیشه به روز کرد...
این حداقل کاریه که میشه کرد...
اینا دارن تمامی راه های ارتباطی برای پخش خبر و می بندن...
مریم | June 14, 2009 4:51 AM
امضا اينترنتي براي شكايت به سازمان ملل جهت رسيدگي به تقلب هاي انتخاباتي جمهوري اسلامي .
لطفا فرم را تكميل كنيد و به ساير دوستان ارسال نمایید
http://www.gopetition.com/online/28554/sign.html
kamyar | June 14, 2009 5:44 AM
آمار واقعي انتخابات 22 خرداد لو رفت؛ موسوي با 21 ميليون راي، رئيسجمهور منتخب ايرانيان است يك منبع آگاه در اتاق تجميع ستاد انتخابات كشور فاش كرد كه بر اساس آراي واقعي مردم، ميرحسين موسوي رئيسجمهور منتخب ايرانيان است و تمام آراي اعلام شده از سوي وزارت كشور، ساختگي و از پيش تعيين شده است. اين منبع مطلع به «موج سوم» خبر داد كه وقتي مسئول ستاد انتخابات وزارت كشور اولين نتايج آرا را اعلام كرد، تنها نتايج 500 هزار راي به اتاق تجميع ستاد انتخابات رسيده بود و آنچه از سوي كامران دانشجو اعلام شد، هيچ ربطي به جمعبندي آرا تا آن لحظه نداشت.
به گفتهي اين منبع دولتي، تمام 9 بيانيه وزارت كشور از قبل تهيه و تنظيم شده بود و اعداد و ارقام اعلام شده توسط يك نرمافزار جعل شده است. اين نرمافزار ميزان آراي اعلامي در هر مرحله را طوري بين شعبات اخذ راي تقسيم ميكند كه آراي اعلام شده واقعي به نظر بيايد؛ حال آنكه نتايج اكثر صندوقها و صورتجلسهها در كميته صيانت از آراي ستاد موسوي موجود است و عدد آراي موسوي و احمدينژاد در صندوقهاي مشخص قابل جعل نيست.
اين منبع حاضر در اتاق تجميع ستاد انتخابات كشور در نهايت اعلام كرد كه طبق آراي واقعي گردآوري شده در اين ستاد، آقاي ميرحسين موسوي با كسب 3/21 ميليون راي معادل 2/57 درصد كل آرا رئيسجمهور منتخب ملت ايران است و نفرات بعدي به ترتيب محمود احمدينژاد با 5/10 ميليون راي معادل 28 درصد كل آرا، محسن رضايي با 7/2 ميليون راي معادل 2/7 درصد آرا و مهدي كروبي با 2/2 ميليون راي معادل 6 درصد كل آرا هستند.
اين منبع همچنين ميزان واقعي مشاركت مردم در انتخابات را 4/37 ميليون معادل 81 درصد كل واجدين شرايط و ميزان آراي باطله را نيز 600 هزار راي معادل 6/1 درصد كل آرا ذكر كرد.
بدين ترتيب رئيسجمهور منتخب ملت ايران كسي جز ميرحسين موسوي نيست و همانطور كه آقاي موسوي نيز در مصاحبه مطبوعاتي جمعه شب تاكيد كردند، نتيجه متفاوتي كه از سوي وزارت كشور دولت احمدينژاد اعلام شده، همانند آمارهاي رئيس دولت در ايام انتخابات، دروغين و تقلبي است
نرگس | June 14, 2009 6:50 AM
انار جون اصل خبر اینجاست
البته سایتش فیلتر شده با فیلتر شکن بخونید
http://www.ghatreh.com/news/3544923.html
نرگس | June 14, 2009 6:52 AM
1_چرا وقتی خاتمی با 24 ملیون رای انتخاب شد تقلب نبود افتخار بود
حالا که احمدی با 24 ملیون انتخاب شده شد تقلب؟؟؟
2_مگه شمارندگان رای یکی دو نفرن که تقلب شه؟چند صد نفر از اینا از گنده های جناح چپ هستن رفقا چرا فکر میکنین تهرانی ها فقط ادمن؟؟ما اینهمه شهرستانی و دهات و حومه داریم مگه اعلام نکردن تو تهران رای قاطع با موسوی بوده *****اونایی که میگن کار رهبریه اگر قرار بود کار رهبری باشه باید دوره قبل برای هاشمی که یار انقلابش بود میکرد نه واسه احمدی**** فقط یکم منطقی باشین
3_اخه چرا باید انقدر راحت با ذهن جوونای ما بازی بشه دیگه این بی بی سی هم اعلام کرد حصر کروبی و موسوی شایعس چرا میذارین تو ذهنتون نفوذ بشه
فکر کنین به جواب رسیدین با خودتون کنار بیاین
یه چیز دیگه
********************** فکر میکنین گنده ی جناح چپ حجاریان واسه چی یه موسوی گفت تو مناظره ها شرکت نکن؟؟؟؟؟*******************
در ضمن خیلیا یادشون رفته تا دیروز فریاد میزدن ادب مرد به ز دولت اوست !!!
احمدی هم واسه خودش معجون بی نظریه و لینگه نداره تو گند زدن و .... ولی از موسوی و مشارکتی ها خیلی سر تره
tabasom | June 14, 2009 7:32 AM
*خاتمی با 21 ملیون رای* منظورم بود اشتباه شد با امار احمدی
تبسم | June 14, 2009 7:34 AM
تبسم جان واقعا اگر از این اهداف بسیجیانه و از این حرفها نداری چشم و گوشهات رو باز کن تا بفهمی دلیل این تقلب واقعا تعداد آرای منصوب به این کودتاچی نیست. اگر هم غرض شخصی داری که اصولا وارد بحث نشو. برو نماز شکرت رو بخون.
انار جان اونی که توی گیومه گذاشتی درستش هست انتصابات.
الناز | June 14, 2009 9:33 AM
در ضمن در مورد اینکه کی یار غار کیه دقت کن. رهبر یارغار اونیه که از تقلب آشکارش حمایت می کنه. و الان دارن قند تو دلش آب می کنن که آبرو را از هاشمی برده. قانون عمل و عکس العمل را یاد داشته باش تا روزی که به مشاهده آبروی اینها بپرداریم.
الناز | June 14, 2009 9:36 AM
ادب مرد به ز دولت اوست !!!
تبسم جان یادآوری به موقعی بود
Missrei | June 14, 2009 11:22 AM
مردانی که فکر می کردیم قرار است کارهای بزرگی انجام بدهند کودکانه در خانه هایشان پنهان شده اند تا بچه های مردم به جای آنها قربانی شوند. به نام همه مادرانی که بچه هایشان در این شبهای دلهره تا صبح به خانه برنمی گردند می خواهم که این هیاهو تمام شود. می خواهم که کسی – مردی – باشد و بایستد. نه اینکه پشت بچه های مردم پناه بگیرد. تا کی باید جوانها تاوان بازیهای سیاسی شما را بدهند... با شما هستم، بزرگ مردانی که تا دیروز شعارهایتان گوش آسمان را کر کرده بود... جانتان از جان بچه های مادرها که شیرینتر نیست... هست؟
Sh | June 14, 2009 11:36 AM
تبسم جان تو واقعا فکر میکنی تقلب نشده؟؟ ایتفاقی که اینجا افتاده یه چیزی فراتر از تقلبه. اینجا مردم و حق و نظر و خواسته شون نه تنها نابود شده و از بین رفته بلکه ما الان حس میکنیم به بدترین شکلی ازمون سو استفاده شده
و اتفاقا دلیل اصلیش هم همین جنگ بین خامنه ای و هاشمیه
مسئله خیلی فراتر از این موضوعه که ما باید 4 سال دیگه یه رئیس جمهور متقلب رو تحمل کنیم که با وقاحت تمام تو چشمای مردم زل میزنه و دروغ میگه و زندگی رو برای ما انقدر سخت و تلخ و غیر ممکن کرده
مسئله نه احمدی نژاده نه موسوی نه مشارکت. مسئله نابود شدن حداقل دموکراسیه که ما دلمون رو بهش خوش کرده بودیم! مسئله ازبین رفتن همه امیدها و آرزو های ماس! یعنی از جلوی اسم جمهوری اسلامی الان باید جمهوریش رو خط بزنی و به نظر من حتی اسلامیش رو هم باید خط بزنیم
از تو که انقدر خوب مسائل رو بررسی میکردی این دلایلی که گفتی بعیده
اگه واقعا 24 ملیون به احمدی نژاد رای دادن پس کجان این مردم؟ چرا الان هیچ کس اینجا خوشحال نیست؟ اینهمه آدمی که در حال اعتراض هستن از کجا اومدن؟
چرا ما نه موقع رای دادن نه الان هیچ کس رو نمیبینیم که طرفدار احمدی نژاد باشه؟ حتی همون طرفدار های کم احمدی نژاد هم الان روشون نمیشه خوشحالی کنن
اگه احمدی نژاد بدون تقلب انتخاب شده چرا چند روزه اس ام اس ها قطعه و دیشب تو تهران شبکه موبایل کلا قطع بود و همه سایت ها فیلتر شدن و اینترنت انقدر کند شده؟ این سانسور وحشتناک خبری رو باید اینجا باشی تا بتونی بفهمیش
اگه تقلب نشده چرا حکومت نظامیه و تمام شهر بسته اس و پر شده از گاز اشک آور و دود و آتیش؟ حتی توی شهرک ما که یه جای آروم و از مرکز همه شلوغی ها دوره!
چرا اینهمه آدم دستگیر شدن؟
به نظر تو کسی که آزادانه و با رای مردم انتخاب شده همچین کاری میکنه؟
فندق | June 14, 2009 12:31 PM
من جزو اکثریت خاموشم!
من یک نفر نیستم ! بیش از بیست و چهار میلیون نفرم!
من روز 22 خرداددر شکلهای مختلف ظاهر شدم!
من کنار شما ساعتها در صف رآی ایستادم!
من هم مثل شما به آدمها نگاه می کردم و چهرشونو تحلیل می کردم! می خواستم ببینم از تیپشون که هیچ نشانه ای نداشت می شه فهمید به کی رآی می ده!؟
میس ری | June 14, 2009 2:09 PM
چندروز قبل از انتخابات توی فیس بوک نوشتم که برای من سبز وسه رنگ وقرمز آبی مطرح نیست.من دنبال "قانون"نیستم برای اینکه دیگران رو ملزم به رعایت حریم خصوصی افراد واحترام به عقاید ونظراتشون کنه.من آرزومند زندگی در بین انسانهای متمدنی هستم که از ورای گرایش های سیاسی وقومی وقبیله ای ودید طبقاتی آدمها رو ببینندوقضاوت نکنند.
اون روز لیلا بهم گفت که بهتره خیلی آرمانگرایانه فکر نکنم.ومنم تصمیم گرفتم مثل بقیه دوستانم با دید سیاسی خودم وبا درنظر گرفتن اینکه سیاست چیز کثیفیه وانتخاب بین کاندیداها واقعا انتخاب بین بدوبدتره رای خودم رو بدم.من هم مثل تبسم وخیلی ها منکر خیلی از سیاست های افراطیه آقای ا.ن نبوده ونیستم ولی من با تفکر وفهم ودرک خودم تشخیص دادم که ایشون اصلح تر(البته اصلح تر واژه غلطیه)هستند.مطمئن هستم که اگر کاندیدای انتخابی شما برگزیده میشد من به احترام شما وبه نظر اکثریت احترام میذاشتم واعتماد می کردم.
متاسفم که میبینم جوی ایجاد شده که طرفداران یک کاندیدا همه روستایی وگدا وغیر متجدد وراستی ومتحجر شدند وبقیه همه روشنفکر وتحلیل گر ودلسوز ومتفکر.
لزومی به قایم شدن نیست من یک رای داشتم مثل شما واز اعتراف بهش هم نه احساس شرم می کنم نه پشیمانی.فقط آرزو می کنم که بتونه به وعده هاش عمل کنه وآرزو می کنم که دوستانم هم وطنانم رو خوشحال وراضی ببینم.
آزی | June 14, 2009 3:33 PM
ضمنا نه سهام عدالت گرفتم نه با سهمیه رفتم دانشگاه نه بابام پسر خاله امام صادقه...تازه نیناش ناشم بلدم
آزی | June 14, 2009 3:59 PM
سلام
اول از همه ضمن تشکر از افرادی که خبرهای فیلتر رو می نویسن در خواست می کنم که این کارو بازم انجام بدن.
در موردحرف آزی به نظر من افراد تاثیرگذار در رای احمدی شما نیستید. رای دهنده ها به احمدی رو من اینجوری دسته بندی می کنم:
×-اغلب افرادی که رای دادن رو وظیفه می دونن و آقای خامنه ای رو ولی امر مسلمین.
×-اغلب افراد ساکن شهرهای کوچک و روستاها که به نظر من روی رای اونا و به طور کلی تر روی رای عوام حسابی کار شده بود
×-افرادی که خود یا اطرافیاشون یه جورایی ذی نفع بودن
×-البته افرادی هم به خواست و سلیقه خودشون اون رو انتخاب کردن مثلا ممکنه یکی شیوه مناظره احمدی رو بپسنده.
من دوست دارم در مورد شیوه انتخابات درآمریکا (الکترا)بدونم کسی می تونه کمک کنه؟
Anonymous | June 14, 2009 4:12 PM
روز شنبه 20 ژوئن در فرانسه يك تظاهرات بزرگ در حمايت از تظاهراتهاي داخل كشور بزگزار ميشه كه گفته ميشه بيش از 100 هزار نفر از همه دنيا اونجا جمع ميشند.لطفا به همه بگيد كه ما در خارج كشور با تمام قوا شما رو حمايت ميكنيم.
زمان برخاستن است | June 14, 2009 4:56 PM
چرا فكر مي كنيد راي فقط راي شماست ... كمي هم تحمل مخالف بد نيست ... با اين استدلال هاي شما ميشه گفت خاتمي و هاشمي هم كه 8 سال روي كار بودند با تقلب بالا اومده بودند!
هستي | June 14, 2009 5:29 PM
به نظر من هم هرکسی حق داره به کاندیدای مورد نظرش رای بده و اصلا انتخابات برای همینه
ما هم مشکلی با افرادی که به احمدی نژاد رای دادن نداریم. اگه واقعا آقای احمدی نژاد رای آورده بود خب ما هم قبول می کردیم مثل این 4 سالی که تحمل کردیم و البته الان هم مجبوریم 4 سال دیگه تحمل کنیم! ولی واقعا شما فکر میکنین هیچ تقلبی صورت نگرفته؟ این جمله من دقیقا سوالیه ها کنایه نیست. من جدا برام جالبه بدونم طرفدارای اقای احمدی نژاد فکر میکنن تقلب شده یا نه. مثلا امروز من با یکی از سران موتلفه صحبت میکردم کاملا قبول داشت که تقلب شده و خیلی هم ناراحت بود و معتقد بود این موضوع عواقب بدی داره
دلم میخواد بیشتر نظرات دیگران رو بدونم
درباره اینکه مردم روستاها و شهرای کوچیک طرفداراحمدی نژاد هستن هم من اصلا موافق نیستم. درسته که طرفدارای احمدی نژاد تو روستاها بیشتر هستن ولی این به این معنی نیست که مردم روستاها و شهرای کوچیک همه با احمدی نژادن! ما یه خونه تو یه روستای نزدیک تهران داریم تا جایی که من دیدم مردم اونجا که هیچ دل خوشی از احمدی نژاد ندارن
فندق | June 14, 2009 5:29 PM
چرا فكر مي كنيد راي فقط راي شماست ... كمي هم تحمل مخالف بد نيست ... با اين استدلال هاي شما ميشه گفت خاتمي و هاشمي هم كه 8 سال روي كار بودند با تقلب بالا اومده بودند!
هستي | June 14, 2009 5:32 PM
من در حال حاضر ساکن شهرستان هستم هفته ی قبل شهر سبز پوش بود و این روزها بهت زده و سیاه پوش...
آوا | June 14, 2009 6:54 PM
×در درجه ی اول خیلی خوشحالم که ایندفعه طرف حرفام این دوستای مودب و فهیمم هستن +
بعدشم چند تا مورد
با اون واژه ی اصح تر ازی و دقیقا اینکه گفته بود این واژه غلطه موافقم چه از نظر دستوری چه از نظر اینکه کسی اصلح نبود که این اصلح تر باشه هیییییییییییییچ کس کارای اشتباه و بعضا احمقانه و بعضا بچه گانه ی جناب احمدی رو کتمان نمیکنه هیییییییییییچ کس نمیگه برنگشت تو روی ملت بگه هاله ی نور تکذیب هیچ سیاستمداری سیاست خارجی این اقا رو مهر تایید نمیزنه پس این انتخاب بین بد تر و بدترین بود
فندق گلم درکت میکنم که میگی اوضاع مردم تو ایران چه جوریه واقعا میگم دور از ایران نیستم من دیوانه ی کشورم باور میکنی فقط 2 سال دیگه اینجا میمونم و برمیگردم حتی حتی حتی اگر دور از خانواده باشم از اوضاع ایران به هیچ وجه بی خبر نیستم ولی عزیز من این دو نکته
یک:چرا وقتی 20 تا نه 100 تا جوون میریزن تو خیابون از رهبر تا اون پایینا رو فحش میدن میشن نماینده ی ملت عزادار ولی این جوونای امروز موجود در ولیعصر به چشم نمیان و سوژه ی وی او ای (شبکه صدای امریکا) و بی بی سی نمیشن؟؟؟
دو: فندق عزیزم در مورد تقلب ببین دوست گل من فقط برای این میگم که انتخابات تو این کشور رو با جمع اندک ایرانیها دیدم فندق جمعا 300 نفر شرکت کرده بودن 16 نفر هیئت شمارندگان رای بودن!چپ و راست قاطی هر کی شمرده بود داده بود دسته اون یکی یعنی هر دسته رو 16 نفر شمردن فندق عزیزم تو کشور ما که یکی نخورده میکننش تو بوق فکر میکنی راحته تقلب کردن باز این دو تا نکته داره:
یک: اگر واثعا میگن تقلب شده بجای چهار تا عدد که جلوش بنویسن اعضای وزارت کشور اعلام کردن اقا چهار نفر جلوشو امضا کنن؟میترسن از چی؟؟کروبی از یه صهیونیست بدتر سخنرانی کرده اون رضایی که فرمانده ی سپاه پاسداران بوده ببین چطور جلوی نظام در اومده!!!!اونوقت میگن جوونای ما... بگذریم باز همه جا پر کردن اینا رو زندانی و محاصره کردن که دیگه بی بی سی هم اعلام کرد ملت شایعس
دو:عزیزه من اخه کی تقلب کرده ؟همین جوری رو هوا میگن رهبری بابا اصلا رهبری باشه ولی رهبری چیکار کرده؟؟؟؟؟یقه ی کی رو گرفته گفته بگین احمدی اخه تو بگو؟مثلا محصولی ؟اخه با عقل جور درنمیاد مگه خاله بازیه هزاران نفر دست اندرکارن گنده های جناح چپ وسطن در ضمن یادت باشه همون دورهی قبل چند ماه پیش اقای خامنهای از هاشمی به عنوان یار انقلاب یاد کرد پس اگر می خواست تقلب کنه باید واسه هاشمی میکرد احمدی کیلو چند بود؟شهردار در مقایسه با خاتمی؟؟؟؟؟
در مورد اینکه میگی شهر به هم ریخته عزیز دلم قبول داری که اکثر این ادمها ادمای اتیشی و جنجالی هستن در مقایسه با بقیهی ملت واسه همین به چشم میان مثلا اکثر این قشرن که اهل اینترنت و بلاگ نویسی و این حرفان بعد یکی که منبعش اینترنته میگه وای ملت رایشون موسوی بوده
*****در مورده دموکراسی زیر سوال رفته*********
همه ی دوستان و مخصوصا فندق گلم که این روزها ناراحت شدی عزیزم من هیچی نمیگم فقط یه مثال:
من یه سوال دارم؟ فکر کنین الان تو یه خانواده یه پدر نشسته میگه من دموکراسی دارم پس دره خونه باز! هر کی رفت هر کی اومد دخترم اعتصاب میکنه من باید تا 4 صبح فلان پارتی باشم من دموکراتم ! بچه اصرار داره دوستشو شب بیاره خونه من دموکارتم بچه ها اینو میخوان میخواد حامله شه تهدید به خود کشی کرده من دموکراتم!
اخه عزیز من هر سیستمی هر قانونی هر نهادی هر فردی یه خط قرمز داره نباید به اون نفوذ کرد و هرکی اومد باید جلوش گرفته بشه چه انتظاری داری از این مملکت
من نمیدونم به رهبری چی میگن و چی میبندن من از اون دسته ایم که فهمیدم (شاید تو بگی غلط) رهبری نبود نظام نبود و ما عربستان شماره 2 بودیم
بودیم فندق شوخی نیست ذره ای موچمون رو باز کنیم عربستان میشیم
این کشور شیره داره و شیره مکنده! وقتی ژنرال ایرون ساید تو دفتر خاطراتش نوشت ملت ...ایران فکر میکنن رضا خان کودتا کرده و چرچیل وقتی شنید گفت ما از مهره های مثل ایرون ساید استفاده کردیم ایران و ایرانی تحقیر نشد و بهش تجاوز نشد حالا که پاسپورتو یه مشت کشور حریص به منافع و قدرت ما قبول دارن به حقوق ایرانی تجاوز شده؟؟؟؟
تبسم | June 14, 2009 7:34 PM
بهش تجاوز نشد حالا که پاسپورتو یه مشت کشور حریص به منافع و قدرت ما قبول دارن= منظورم قبول ندارن بود شرمنده دوستم
تبسم | June 14, 2009 7:39 PM
با اینکه خیلی حرف زدم احساس میکنم مثال ایرون ساید و چرچیل رو خوب نگفتم/منظورم این وبد که اون سالها اینجوری رو ذهن مردم کار شد و بهشون نفوذ شد و هیچ کس نفهمید اون سالها انگلیس گفت در ایران با وجود ملت ایران نمیشه دخالت مستقیم داشتو از مهره ی انگلیسی استفاده کرد و ملت ایران نمیپسندن که مستعمره باشن و اومد سیاست مستقیم رو به غیر مستقیم تبدیول کتنیم و کشور رو نابود کرد
در چنین وضعیتی این سازش با قدرتها رو چی تعریف میشه کرد؟لحظهای لغزش کشور عربستان میشه و من تنم لرزید از اینکه تاریخ تکرار بشه دوباره از اول دوباره نفوذ دوباره خفت دوباره انقلاب!!!هزاران بار میگم مطمئن باشین در نیای امروز هیچ احمق سیاست مداری نمیاد بگه یک متر از خاک کشورت مال من که میدونه ایرانی از خاکش نمیگذره پس در چنین شرایطی راه نفوذ چیه؟
با جونو دلم شیره داشتن ایرانو قبول میکنم
این کامنت + کامنتای قبلم معنی پیدا میکنه امیدوارم کشی اینو بیانگر و نماینده ی اعتقادات ندونه
تبسم | June 14, 2009 7:52 PM
این هستی من نیستم
بنده خودم تو یه حوزه شاهد تخلفات واضحی بودم.نه تنها من بلکه تموم افرادی که بااونها داشتن مجادله میکردن و به جرم اغتشاش انتخاباتی داشتن میبردنشون.یعنی حرف زدن تو دولت ا.ن یعنی مخالفت.یعنی اغتشاش.چندین ساعت پی در پیه که دارم شماره میگرم گزارش تخلف کنم تا حالا نتونستم.به چندین جا هم سر زدم که گزارشمو بگم اما نشد.دیروزهم برای یکی از کارهای خواهرم که اضطراری بود و نمیشدبه روزهای اتی موکولش کرد باهاش همراه شدم تا تو این درگیری ها تنها نباشه اماجز گاز اشک آور و اسپری فلفل و شوک چیزی نصیبمون نشد.وقتی جوونی در دو متریم رو دیدم که داره جوون میده بی اختیارجیغ ممتد بود که از گلوی من خارج میشد و همین باعث حمله 7 لباس شخصی به سقف ماشین و کلیه شیشه ها شد.همه با هم داشتن ضربه میزدن.از کشتن ابایی نداشتن.سریع رنگ سبز به بدنه ماشین میزنن که رفقاشون این منافقین رو بشناسن و دستگیر کنن.اگر مردم نبودن اون حیوونی که داشت شوکرشو به گردنم میزد تا الان سرنوشتمو عوض کرده بودو احتمالااز روی ویلچرباید اینها رو براتون مینوشتم درست شبیه سرنوشت دوستی بد عاقبت که داشت میرفت یوسف آباد خونه اشون همین کارو باهاش کردن و داره مراحل جراحی رو به سر می بره.اینها حرف بلد نیستن بزنن؟؟
بابا یه بار بیان بگن ببینن برای چی میگیم اشتباه شده.حداقل حرفهامونو بشنون.به کی باید بگیم؟؟
تو رو خدا اگه به ا.ن رای دادین اینقدرجانبداری نکنین.من خودم جلوی چشمم تقلب شد.دیگه ازین بیشتر؟؟کیه که بیاد بشنوه؟؟
آقای ا.ن؟؟
همین آقایی که اگه مصلحت نظام حالیش بود زمونی که مردم داغشون تازه است با سخنرانی شیواشون به مردم توهین نمیکردن و بیشتربه اختلافات دامن نمیزدن.مگه نه اینکه ریس جمهور شده؟؟خوب کمی میتونست با ملاطفت برخورد کنه.
نکرد این کار رو.
این همه خشونت برای چه؟؟؟
برای افرادی که به خیابونها ریختن و بی صدا دستشون به بوغ ماشینشونه که اعتراضشونو اعلام کنن؟؟اونم بی صدا؟؟بخدااین خرابکاریها کار خودشونه.من تا زمونی که به چشمم چیزی رو نبینم محاله با جانبداری کامل درموردش حرف بزنم..
اینها انسان نیستن؟؟
منی که شوکه شده بودم...
نه فحشی در کار بود نه چیزی...
به جرم گریه و جیغ؟؟؟
اینه معنی آزادی شما؟؟
آقا به کجا باید خبر داد اینها رو؟؟
با گوسفندهم اینطور رفتار نمیکنن که با ما کرد.
من آروم شده بودم اما سخنراني اخيرش و توهينهاي خودش و اون شهرستانيهاي سوار بر ماشينهاي دولتي كه از شبكه سه كه يه شبكه مليه و همچنين خبر-به خاتمي و موسوي و هاشمي اجازه شعار كوچه خيابوني داده شده بود.
چرا ؟؟
اينه آزادي اينها؟؟
اين سواستفاده نيست؟؟
خودشون به بدترين شيوه در بالاترين پست بدترين حركات رو انجام ميدن و وحشي گري تو كوچه و خيابون ميكنن اين شبهاو حتي اجازه يه نشست كوچيك براي حل اين مشگل نميدن.
دوستاني كه در تقلب مصريد كه نشده
صداي ميليوني رو نه فقط از تهرون از كل ايرون نميشنويد؟؟
اين همه صداي الله اكبررولابد ضبط كردن؟؟يا خود همون 24 ميليوني ا.نوني هان كه محض تنوع دارن شبها نمازشونو پشت بوم خونه اشون ميخونن؟؟
چرازمونهاي قبل صداي كسي درنيومد؟؟
چون اينقدركودكانه تقلبي نشده بود كه اگرم بوده متوجه نشده بودن.چون مثل اين بار ملعونانه بازي نخورده بودن وبه رايشون تجاوز بشه.
من يكي كه متاسفم راي دادم.
از لحظه شمارش آرا چش رو چش نذاشتم.
انگاري خواب به چشمام حروم شده و شايد اينقدر بهت زده ام كه خواب يادم رفته.
هستي | June 14, 2009 8:11 PM
تبیسم جان من راستش همه نظرت رو نفهمیدم چون واضح نبود برام اما چیزی که برام واضحه اینه که از انتخاب احمدی نژاد حمایت کردی و میکنی به دلیل اینکه از نفوذ کشورهای دیگه در ایران و واگذاری منافع ملی ترس داری. اشتباه میکنم؟
اگر ترست اینه باید بگم یه نکته خیلی مهم رو در نظر نمیگیری و اینکه بزرگترین عامل استعمار کشوری جدا شدن مردمش از دولتشه. وقتی دولتی توانایی اداره کشور رو نداشته باشه, به مردمش پاسخگو نباشه, با سیاست گذاریهای اشتباه باعث گریز عده زیادی از مملکت بشه و با نرخ بالای تورم و بیکاری کمر یه عده دیگه رو خم کنه بالاترین بستر رو برای نابود کردن آینده مملکت فراهم کرده. توی یه همچین شرایطی احتیاجی نداریم کسی بهمون حمله کنه. خودمون عین آدمی که معتاد باشه کمر به نابودی خودمون بسته ایم. شرایط الانمون هم عین آدمی میمونه که نون نداره بخوره, به مواد مخدر (تو بخون نفت) اعتیاد داره, یه قرون هم سرمایه گذاری برای آینده اش نکرده, درس هم نمیخونه (درس خونده ها رو فراری میده یا شرایط شکوفایی براشون فراهم نمیکنیم) و عوض همه این کارها یه قمه گنده خریدیم هی میریم سر کوچه میگیم نفس کش! اما میدونی چیه؟ واقعیت اینه که روزش که برسه انقدر از درون ضعیف شدیم که نمیتونیم حتی اون قمه رو هم بلند کنیم از خودمون دفاع کنیم و همه محله رو هم با رجز خونی دشمن خودمون کردیم. میتونستیم خیلی ساده یک شهروند محترم جهانی باشیم و دادو ستد داشته باشیم. نکردیم. نمیکنیم. به اسم "جلوی استعمار ایستادن" خودمون رو از جامعه جهانی دور میکنیم و روی منافع دراز مدتمون پا میذاریم و همین میشه که مردم میشن ارذل و اوباش و دشمن.
اگر در این انتخابات تقلبی صورت نگرفته تنها راهش باز شماری آراست با حضور ناظران بی طرف بین المللی. وقتی انقدر شبهه به صحت آرا وجود داره حق مردم و نامزدهاست که دولت پاسخگو باشه. مردم رو اگر با مثالهای معادل عقل بچه دوم دبستان (مثال فوتبال و چراغ راهنمایی) سر بدونیم کسی رو نمیتونیم گمراه کنیم. سئوالی که واضجه جواب واضح میخواد.
اشتباه نباید بکنی که دولت و حکومت به مردم لطف نمیکنه که اداره اشون میکنه و "سیستمی" رو که تو ازش حرف میزنی میچرخونه. دولت در استخدام ملته و رئیس (اینجا اون پدر که تو مثال میزنی) مردم هستند نه دولت.
anar | June 14, 2009 8:13 PM
دايم حين خوندن كتابهام ازبين خطهاش كابوس يه اطاق شيشه ايي مياد جلوي چشام و حمله مردان ريشوي شيپيشوي باطوم بدست كه با كپسول اشك آور و سنگهاي قرمزاندازه كله اشون شيشه ها رو دارن خورد ميكنن و هر لحظه به من نزديك تر ميشن...
نميتونم فراموش كنم...
اينقدر حركاتشون وقيحانه بود كه من حتي فرصت نكردم بترسم.
هستي | June 14, 2009 8:39 PM
""من نمیدونم به رهبری چی میگن و چی میبندن من از اون دسته ایم که فهمیدم (شاید تو بگی غلط) رهبری نبود نظام نبود و ما عربستان شماره 2 بودیم""
تبسم جان با این جمله ات معلوم شد از کجا به احمدی نژاد رسیدی! حیف که انار خط قرمز داره و من مهمونم.
اولا مردم ما با عربستان خیلی متفاوتن شما که داری خارج از ایران زندگی می کنی با یه مقایسه کوچک بین آشنایان سعودی و ایرانی به وضوح این اختلاف به چشمت می یاد. پس اینکه ما عربستان نشدیم از لطف نظام یا رهبرمون نیست از ته مونده شعور و تاریخ و دانش... ما ایرانی ها و به خصوص اختلاف زنهای عرب و ایرانی ست والا که رهبر و دوستان بدشون نمی یاد ما مثل اونا بشیم.
و دوم اینکه تبسم درست جمله شما اینه که اگه نظام نبود رهبری نبود و ...
من هم ری جان با وجودی که نظرم به یکی دیگه از کاندیدا بود اول فکر می کردم عده زیادی با حرفای ا. ن. موافقن و (به نظر شخصیم گولش رو خوردن) ولی از این ترس حاکم شده انگار اینجوری نبوده و خودشون خوب می دونستن.
تبسم من هم با مثالی که زدی اصلا موافق نیستم این دقیقا همون مثالیه که شیخا میزنن واسه ترسوندن مادر پدرها که از دموکراسی لو لو درست کنن و همه رو بترسوننشون !!!!!!!!!!
یه سوال دارم چرا گفتی کروبی از یه صهیونیست بدتر سخنرانی کرده بود؟؟؟؟
golbahar | June 14, 2009 10:45 PM
تبسم جان پرسیده بودی چرا زمان خاتمی نگفتن تقلب شده
قواعد بازی دموکراسی زمانی معنی داره که بازی سالم باشه و طرفین اعتقاد به آزادی بیان دموکراسی و " رای گیری" داشته باشن نه این که مثلا تو بازی فوتبال داور از بازی کنای یکی از تیما باشه و دائم سوت بزنه به نفع تیم خودش و بعدم که تیم حریف باخت بگن بازی برد و باخت داره همه باید قبول کنن.... اثبات عادلانه بودن یه بازی با تماشاچیها (مردم و روشنفکرا و جوونا و...) ست به زور همه چی رو نمیشه قبولوند.
مردم هیچ نزاعی ندارند که باید به قواعد دموکراسی تن به دن مشکل اینجاست که این قواعد قبلا شکسته شده و به ملت پوزخند میزنن که با برگه های قواعد دموکراسی خودتون باختین
حرفی که گفتی این جوونا خیلی آتیشین و جنجالی شبیه حرف یه بنده خدائی بود که گفته یه خار و خسی....
golbahar | June 14, 2009 11:38 PM
بحث کردن وسعی در متقاعد کردن تبسم فایده نداره...
زاویه دیداش در موازات ایده های احمدی نژاده....اینه که همه دنیا چپاولگرن و لولو...
همه می خوان ایران و بخورن...یه عالمه دشمن داریم..
من حس می کنم...تحت تاثیر فکر خاصیه..
تبسم نمی تونه بی طرفانه فکر کنه...در حالی که سعی می کنه بگه بی طرفه....
من چند وقت پیش کلی اعصاب واسه کامنتاش گذاشتم..
به شما پیشنهاد می کنم...اعصاب نذارین...
مریم | June 15, 2009 12:42 AM
راستی یادم رفت یه چیزی بگم در راستای همون مثالهایی که از تاریخ میزنی تروتسکی و استالین هم دو تا یار انقلابی لنین بودن تو انقلاب شوروی.
Anonymous | June 15, 2009 1:01 AM
مریم جان خودت باید بدونی که سکوت کردن گاهی خیلی سخته . من دلم میسوزه واسه دانشجوها و جوونامون . من 18 تیر 78 رو یه بار دیدم و دارم میبینم که دوباره 18 تیر درست کردن تو دانشگاه . اینکه یکی بگه یه عده جوون آتیشی که دموکراسی رو قبول ندارن و ... خیلی بیشتر می سوزونتم
golbahar | June 15, 2009 1:08 AM
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/06/090614_si_bd_ir88_kooyedaneshgah.shtml
گفتی BBC رو قبول داری اینو بخون
Anonymous | June 15, 2009 1:34 AM
گلبهار جونم..می فهمم چی میگی..
حست می کنم...چون از شنبه تا حالا من هم اعصاب ندارم...یه چیزی ته قلبم آروم نمی گیره. و می سوزه..یه بغضه....عین آدم سرگردونا..
من گذرا کامنت ها رو خوندم اما حس کردم..یه عده دارن با تمام وجود حرص می خورن...می خواستم تجربه قبلی خودمو در مورد این مدلی کامنت گذاشتن بگم...
اگه انرژی دارین..پیشنهاد می کنم بزارین..
واسه اطلاع رسانی..مردم داخل ایران... حالا که همه جا فیلتره و اس ام اس قطعه..من خودم سعی می کنم خبرهای کوتاه و موثق وایمیل کنم...
واگه زبان انگلیسی تون خوبه . اینترنت خوب دارین...
اتفاق های الان و ترجمه کنین بزارین رو وب.. دنیا مطلع بشه..که چه اتفاقایی در جریانه
به نظرم دقیقا باید با این روشی که همهچی بسته باشه مبارزه کرد...
سعی کنین خبرای موثق نه شایعه رو به بقیه برسونین..این دقیقا چیزیه که داره سعی میشه نباشه...
ما باید سعی کنیم...همه با هم باشیم و این راهی نداره جز اینکه راه های ارتباطی با هم و پیدا کنیم...
وسعی کنیم را ه های عاقلانه رو پیدا کنیم..
یه خبر دارم که تا حدودی فکر می کنم درسته..با اجازه انار خانوم می زارم..امیدوارم..مرزهای انار جون و رد نکرده باشم...اگه خواستی برش دار..
"
شهاب الدین طباطبایی، رئیس ستاد جوانان حامی آقای موسوی به بی بی سی فارسی گفت میرحسین موسوی تصمیم گرفته است در صورت جلوگیری از انجام این راهپیمایی) روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۴ بعدازظهر از میدان انقلاب تهران تا میدان آزادی) یا برخورد شدید با هوادارانش به مرقد آیت الله خمینی در جنوب تهران رفته و در آنجا تجمع و تحصن کند.آقای طباطبایی گفت اگر هر گونه مانعی برای رفتن یا حضور آقای موسوی در مرقد آیت الله خمینی ایجاد شود، او به حسینیه جماران در شمال تهران خواهد رفت و در آنجا متحصن خواهد شد."
مریم | June 15, 2009 1:38 AM
تبسم جان یک چیزی وجود داره به اسم نیروی نظامی که قادر به جنگ با کشورهای همسایه است. چنین نیرویی قادر به مقابله با مخالفان بی سلاح داخلی است. این خارجیهای تا دندان مسلح را ببین . من هر روز می بینمشان. سر همه خیابانهای منهی به خانه مان هستند. آن خاله بازی که ازش یاد کردید قدرت نا محدود نظامی برای خاموش کردن هر انتقادی است . این در هر حالی است که بچه های ی15 - 16 ساله ب.س.یج را با چماقهای در دستشان و موتورهایشان که هیچ ربطی هم خدای نکرده به مفاسد اقتصادی دارند نادیده بگیریم.من از چگونگی حمایت ره.بر اینجا چیزی نمی گم. زیرا با اینکه به نقل از احمدی " اینجا آزادی نزدیک به مطلق است" برای این وبلاگ دردسر می شود.
الناز | June 15, 2009 2:24 AM